Inlägg från: Anonym (Enkelt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enkelt)

Sambons farsa sabbade väggarna helt

Pappan förstörde väggen. Han får bekosta en ny målning. Så enkelt är det.

• Anonym (Enkelt)
    Core skrev 2024-05-12 18:31:01 följande:

Haha. Din inställning är anledningen till att jag som har lång erfarenhet av hantverk inte hjälper folk ändå. Den här inställningen hittar du bara i Sverige, det lovar jag.

Vandalism är när du med uppsåt förstör för förstörandets skull, inte när du är ombedd att hjälpa till men får mest skit för det för att mottagarens subjektiva åsikt är att det vart dåligt. 

Den som förstörde mest är trådstartaren själv. För att snygga till målning runt fogar så maskerar man listen, och sedan högst en centimeter ut på väggen, då upplevs eventuell skillnad som en skugga, ögat uppfattar det alltså inte.

Sen undrar jag vad hon vill att hennes man ska göra? Gråta? Älta? Eller bekräfta hennes känslor som om hon var fyra år?

Du missade ett "o" där. Oombedd heter det.
  • Anonym (Enkelt)
    Core skrev 2024-05-12 21:44:49 följande:
    Haha! Jag tror att han var där som far, inte som yrkesman? En pappa som är ombedd att hjälpa till, hjälper till. Är man pedant och vill ha full kontroll över resultatet, gör det själv, lär dig. Det här är ett stort vittnesmål om lättja, man gör ingenting själv och förväntar sig att alla som ska göra det åt dig vet vad du vill ha, och exakt vad som ska göras, åt dig.

Men skitsamma, det här bekräftar bara vad jag redan visste, hjälp inte andra med det praktiska. 
    De hade ju inte bett honom måla listerna!
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Ledsenochbesviken) skrev 2024-05-13 04:21:06 följande:

Fast nej. Han var inte redan där. 

Han visste bara var vi lagt nyckeln eftersom han varit här tidigare. När han var här och målade så fint på eget initiativ, för att HAN tyckte det skulle vara finare så, var vi och flyttstädade i vårt gamla boende och hade ingen aning om att han var där. 

Det första ni gör är att flytta nyckeln!! Varken svärfar eller svärmor ska veta var den finns.

Hur ska ni göra med listerna/väggarna? Måste ju målas om, svärfar borde betala räkningen eftersom han förstört.
Svar på tråden Sambons farsa sabbade väggarna helt