• Anonym (Ledsenochbesviken)

    Sambons farsa sabbade väggarna helt

    Hej! Jag och min sambo har nyligen köpt vårt drömhus. Vi är jätteglada, och har haft en målare här som målat om hela undervåningen. Kalaset blev DYRT, men jag var SÅ nöjd. Jag hade verkligen det där fina jag alltid velat ha. Sen hade vi sambons farsa här som hjälpt oss med lite snickarjobb, vilket jag såklart är jättetacksam över. 


    men! Hans farsa började även MÅLA listerna kritvita utan vår vetskap när vi inte var där. Och såhär, missförstå mig rätt- jag hade blivit jätteglad och tacksam om han faktiskt kunde måla. Men nu har han antagligen maskerat dåligt, eller inte alls och det är nu kritvit färg runt ALLA lister, dörrkarm, golvlister, taklister, runt fönster osv på väggarna som målaren för några veckor sedan gjorde så fina. Jag blev jätteleden när jag såg detta. Min sambo ryckte mest på axlarna och tyckte att jag var otacksam för att hans far har ju faktiskt ?försökt hjälpa till?. nu köpte jag ny färg (exakt samma som målaren hade) och försökte måla i hans misstag, på den vita färgen utanför listerna, men tyvärr blev det fult då man ser en supertydlig kant efter var jag målat. ÖVERALLT. jag bröt ihop och började gråta som en tok. Nu är ju allt bara ännu mer förstört. Och min sambo blir mer eller mindre bara sur på mig för att jag är ?otacksam? och säger att vi får väll måla om hela rummet igen ?bara?. Jag ser bara utgifter, och att behöva köpa färg och allt och måla över allt igen känns inte alls kul. man är ju inte direkt gjord av pengar som nybliven husägare. nu undrar jag verkligen, är jag otacksam över hans fars ?hjälp? ? Eller hur hade ni reagerat och vad hade ni gjort? 

  • Svar på tråden Sambons farsa sabbade väggarna helt
  • Anonym (Ledsenochbesviken)

    Vill också tillägga, att farsan är en besserwisser utav dess like. Han är helt perfekt och gör allt bättre än alla andra enligt honom själv, och klagar så fort någon annan försöker göra något som HAN skulle gjort så mycket bättre. Han har faktiskt klagat på varenda del i huset än sålänge också. Och min sambo bara tillåter det. Det gör inte saken bättre i hur jag känner över detta liksom Tyst

  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (Ledsenochbesviken) skrev 2024-05-10 20:34:49 följande:
    Sambons farsa sabbade väggarna helt

    Hej! Jag och min sambo har nyligen köpt vårt drömhus. Vi är jätteglada, och har haft en målare här som målat om hela undervåningen. Kalaset blev DYRT, men jag var SÅ nöjd. Jag hade verkligen det där fina jag alltid velat ha. Sen hade vi sambons farsa här som hjälpt oss med lite snickarjobb, vilket jag såklart är jättetacksam över. 


    men! Hans farsa började även MÅLA listerna kritvita utan vår vetskap när vi inte var där. Och såhär, missförstå mig rätt- jag hade blivit jätteglad och tacksam om han faktiskt kunde måla. Men nu har han antagligen maskerat dåligt, eller inte alls och det är nu kritvit färg runt ALLA lister, dörrkarm, golvlister, taklister, runt fönster osv på väggarna som målaren för några veckor sedan gjorde så fina. Jag blev jätteleden när jag såg detta. Min sambo ryckte mest på axlarna och tyckte att jag var otacksam för att hans far har ju faktiskt ?försökt hjälpa till?. nu köpte jag ny färg (exakt samma som målaren hade) och försökte måla i hans misstag, på den vita färgen utanför listerna, men tyvärr blev det fult då man ser en supertydlig kant efter var jag målat. ÖVERALLT. jag bröt ihop och började gråta som en tok. Nu är ju allt bara ännu mer förstört. Och min sambo blir mer eller mindre bara sur på mig för att jag är ?otacksam? och säger att vi får väll måla om hela rummet igen ?bara?. Jag ser bara utgifter, och att behöva köpa färg och allt och måla över allt igen känns inte alls kul. man är ju inte direkt gjord av pengar som nybliven husägare. nu undrar jag verkligen, är jag otacksam över hans fars ?hjälp? ? Eller hur hade ni reagerat och vad hade ni gjort? 


    Nej, jag hade inte heller blivit tacksam över sån "hjälp". Men nej, det är ju inte hela världen heller, det ÄR ju bara att måla om. Ni behöver ju inte göra det exakt just nu om det blir för dyrt, gör det om nån månad i så fall. Huset är ju faktiskt inte förstört, det här går ju att fixa.  
  • Anonym (N)
    Anonym (Ledsenochbesviken) skrev 2024-05-10 20:34:49 följande:
    Sambons farsa sabbade väggarna helt

    Hej! Jag och min sambo har nyligen köpt vårt drömhus. Vi är jätteglada, och har haft en målare här som målat om hela undervåningen. Kalaset blev DYRT, men jag var SÅ nöjd. Jag hade verkligen det där fina jag alltid velat ha. Sen hade vi sambons farsa här som hjälpt oss med lite snickarjobb, vilket jag såklart är jättetacksam över. 


    men! Hans farsa började även MÅLA listerna kritvita utan vår vetskap när vi inte var där. Och såhär, missförstå mig rätt- jag hade blivit jätteglad och tacksam om han faktiskt kunde måla. Men nu har han antagligen maskerat dåligt, eller inte alls och det är nu kritvit färg runt ALLA lister, dörrkarm, golvlister, taklister, runt fönster osv på väggarna som målaren för några veckor sedan gjorde så fina. Jag blev jätteleden när jag såg detta. Min sambo ryckte mest på axlarna och tyckte att jag var otacksam för att hans far har ju faktiskt ?försökt hjälpa till?. nu köpte jag ny färg (exakt samma som målaren hade) och försökte måla i hans misstag, på den vita färgen utanför listerna, men tyvärr blev det fult då man ser en supertydlig kant efter var jag målat. ÖVERALLT. jag bröt ihop och började gråta som en tok. Nu är ju allt bara ännu mer förstört. Och min sambo blir mer eller mindre bara sur på mig för att jag är ?otacksam? och säger att vi får väll måla om hela rummet igen ?bara?. Jag ser bara utgifter, och att behöva köpa färg och allt och måla över allt igen känns inte alls kul. man är ju inte direkt gjord av pengar som nybliven husägare. nu undrar jag verkligen, är jag otacksam över hans fars ?hjälp? ? Eller hur hade ni reagerat och vad hade ni gjort? 


    Jag skulle nog ha dumpat båda
    De verkar väldigt jobbiga båda 2.

    Problemet är inte bara att målarens jobb är förstörd , men din kille förminskar dina känslor.

    Tur att ni är inte gifta i alla fall. 
  • Anonym (Ol)

    Ånej. Jag förstår varför du är så ledsen! 


    Är det för att du använt pensel och målaren en roller som det blir en kant? Går det i så fall att lossa listen och rolla? 

  • Anonym (Linnea)

    Förstår dig, det är inte kul. Din sambo har dock rätt. En fin gest var det. Spelar väl ingen roll hur han är som person annars. Det är inte kul. Men det var en fin gest. Du är väl inte otacksam så länge du inte säger detta till honom. Din sambo kunde bemött dig bättre men han har fortfarande rätt.

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Linnea) skrev 2024-05-10 20:48:16 följande:

    Förstår dig, det är inte kul. Din sambo har dock rätt. En fin gest var det. Spelar väl ingen roll hur han är som person annars. Det är inte kul. Men det var en fin gest. Du är väl inte otacksam så länge du inte säger detta till honom. Din sambo kunde bemött dig bättre men han har fortfarande rätt.


    Det är inte en fin gest att kladda färg på väggar som någon betalat dyrt för att få fint målade. Sådant kan man låta en femåring komma undan med men inte en vuxen människa. 
  • Anonym (Ol)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-05-10 21:03:45 följande:
    Det är inte en fin gest att kladda färg på väggar som någon betalat dyrt för att få fint målade. Sådant kan man låta en femåring komma undan med men inte en vuxen människa. 
    Håller med. Det är inte en fin gest att måla hemma hos någon annan utan kladd heller utan att ha frågat först. Det är bara taskigt. TS och hennes sambo kanske gillade färgen på listerna och ville behålla den. 
  • Mickezzz

    Se till att markera i tid om du inte tycker detta är okej.

    Din sambo måste försvara dina känslor och din svärfar måste respektera dig och att det är ditt hem inte hans lekstuga.

    Talar av egen erfarenhet att jag knep igen för min svärfar som också är världens besserwisser och jag väntade alldeles för länge.
    Idag har jag ingen kontakt med honom eller andra på den sidan pga jag inte fungerar ihop med människor som inte kan visa ömsesidig respekt.

  • Anonym (M)

    Wow. Jag hade blivit vansinnig och berättat för honom att han förstört alla väggar som ni precis betalt xx kronor för att få fint målade. Är han någorlunda vettig inser han att det var fel att måla överhuvudtage, och speciellt när han inte kan, och kompenserar er för detta så ni kan ringa målaren igen. 

  • Tom Araya
    Anonym (Linnea) skrev 2024-05-10 20:48:16 följande:

    Förstår dig, det är inte kul. Din sambo har dock rätt. En fin gest var det. Spelar väl ingen roll hur han är som person annars. Det är inte kul. Men det var en fin gest. Du är väl inte otacksam så länge du inte säger detta till honom. Din sambo kunde bemött dig bättre men han har fortfarande rätt.


    Det är inte en fin gest att göra ett jobb i någons hem som denne inte bett om och på ett sätt denne inte vill ha. Det är faktiskt ganska fräckt och i vilket fall som helst är det korkat. Man måste veta när det man gör faktiskt är till hjälp eller inte, det är inte bara att göra för att man vill vara snäll och hjälpsam.
Svar på tråden Sambons farsa sabbade väggarna helt