Inlägg från: Anonym (Filly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Filly)

Ersättning från LÖF hur mycket?

Jag förstår inte riktigt vad som hänt?
    Du fick utskrivna mediciner som du tog enligt ordination, men dosen var för hög? Nu säger läkaren att du överdoserat men du säger att du bara följde ordinationen?

Om ordinationen var för hög så borde apoteket reagerat? Sa de ingenting när du hämtade ut medicinerna?
    Kan du ha missuppfattat ordinationen?
    Åt du tillräckligt när du tog dina mediciner? Även sådana saker kan ju påverka, att det blir för hög koncentration.

• Anonym (Filly)
    Anonym (Patient) skrev 2024-05-11 14:45:38 följande:

Precis, dosen var för hög och det var för många mediciner. För högt värde av Litium kan leda till förgiftning och då får man neurologiska symtom. 

Jag beställde med hemleverans från Apotea. Vad som är en för hög dos är individuellt så de kan inte svara på sånt på Apoteket. Litium dosen bestäms efter vilket värde man har i blodet men det testades inte i mitt fall. Litium påverkas inte av mat. 

Ok hoppas du får ersättning!

Det borde ju vara tydligt att dosen var för hög. Det är ju bara att visa ditt uttag och hur många tabletter du har kvar så kan du bevisa att du inte tog för många.
  • Anonym (Filly)
    Anonym (Patient) skrev 2024-05-11 14:53:34 följande:
    Jag kan ju ha fått de tabletterna någon annanstans ifrån så att bara visa det jag har kvar säger inte så mycket. 
    Litiumhalten påverkas dock av salt i maten, kaffe och te enligt fass.

Men om de skrev ut massa annan medicin som INTE ska tas tillsammans med litium har du bevis där.
Svar på tråden Ersättning från LÖF hur mycket?