Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Triggerfinger)

Styrketräning efter triggerfingeroperation?

Jag ska opereras för triggerfinger snart och har fått ganska lite information innan. Om jag förstår det rätt krävs ingen sjukskrivning, mer än möjligen ett par dagar. Men när kan man tänka sig att man kan börja styrketräna med vikter igen? Vad har ni som gjort operation förr, fått för instruktioner?

• Svar på tråden Styrketräning efter triggerfingeroperation?
  • EpicF

Finns väl inga generella instruktioner med had ejag varit du hade jag väntat 1-2 veckor med just styrketräning. 

• EpicF

Huruvida man blir sjukskriven mer än ett par dagar beror på vad man har för jobb. 

• Core

Håll dig till maskiner så kan du nog underhållsträna lite lättare

Visserligen är det ju i princip bara fria vikter som ger muskelökning, men som underhåll ett par veckor är det väl perfekt som komplement 😎

• Anonym (Triggerfinger)
    Core skrev 2024-05-12 22:49:46 följande:

Håll dig till maskiner så kan du nog underhållsträna lite lättare

Visserligen är det ju i princip bara fria vikter som ger muskelökning, men som underhåll ett par veckor är det väl perfekt som komplement 😎

Absolut inte. Jag gjorde samma operation för tio år sen och minns att det var en tid när sådant var strängt förbjudet, men inte hur länge. Därav min fråga här. Det är jättefint med goda råd, men man bör ha på fötterna innan.
  • Core
    Anonym (Triggerfinger) skrev 2024-05-13 07:02:48 följande:
    Absolut inte. Jag gjorde samma operation för tio år sen och minns att det var en tid när sådant var strängt förbjudet, men inte hur länge. Därav min fråga här. Det är jättefint med goda råd, men man bör ha på fötterna innan.
    Jaha, varför frågar du inte sjukvården då ?😂

Det är väl lite underförstått att på ett forum som heter familjeliv får man generella svar på generella frågor? Sen har jag lyft på tävlingsnivå, och där tar man till såna här genvägar när man kan. 

Så du kan ju lika gärna få en gissning åt andra hållet där det är bra att hålla sig borta ett halvår, jag förstår då inte vad du vill ha ut av ett anonymt forum? Hur vet du vilka som har på fötterna?

Summan är väl här att bäst är det att fråga din kirurg.
  • EpicF
    Anonym (Triggerfinger) skrev 2024-05-13 07:02:48 följande:
    Få fångar din kirurg och inte på familjeliv. 
Svar på tråden Styrketräning efter triggerfingeroperation?