Anonym (Gigi) skrev 2024-05-15 12:19:39 följande:
Att ha barn ÄR ett heltidsjobb och innebär både stress och sömnlöshet.ä även om det inte är EXAKT samma sak är det jämförbart.
Tryckte förra för snabbt så här kommer det som inte kom med,
Jag utgår från att du är utan barn men förmodligen kommer du att vilja ha det i framtiden?
Då ska du veta att man a l d r i g kan förutspå de problem ett barn kan få med sig eller bli drabbat av.
Jag har sett alldeles för många föräldrar sätta press på sina barn i skolan som på fritiden trots att barnet inte har samma förmågor eller intressen som föräldrtn själv har, eller kanske inte ens uppfyllt själva men kräver det av dina barn gör att man VET bäst!
Man utnyttjar sin makt och sätter sig själv och sina egna intressen främst!
Vet du hur skadad dessa barn är?
Vet du att det är just de barn som blir tvingade mot sitt allra bästa som i vuxen ålder, ja ofta ännu tidigare får JUST depressioner, ångest och självskadebeteende??!!
Jag hoppas verkligen att du mognar och får mer insikt om det verkliga livet INNAN du sätter barn till världen.
Du har upplevt för lite av den verklighet som andra människor går igenom, det är oftast när man själv blir drabbad som man inser vad andra går igenom som ger LIVSERFARENHETER och kan sätta sig in i andras behov och känslor.
Om samhället och dess medborgare fick alla att passa in oavsett sina inviduella behov och få vara en del av gemenskapen och få en inkomst som man kan leva på vore det mer än fantastiskt!
men vårt samhälle ser inte ut så.
De enkla arbeten som finns går till bättre behövande, vilket jag inte vill gå in på då det kan missuppfattas, så chansen för en med lång arbetslivserfarenhet ( endast gymnasial eftersom den kompetensen då räckte för decennier år sedan i vårt samhälle) inom 1 område är ganska körd på arbetsmarknaden.
För så är det, att fler och fler arbeten ersätts eller tas helt bort i vårat tekniska samhälle, alla har inte den kompetensen och har man dessutom haft nedsatt arbetsförmåga till och från i flera år halkar man ner ytterligare,
Det är så lätt att döma andra TS innan man har levt lite mer i den verkliga världen och själv möter svårigheter.
Det är så lätt att ge andra råd när man inte själv lider.
En sak du veta, att vissa sjukdomar syns utåt och då får människor lättare förståelse men ack den som är sjuk och det inte syns då är man inte trovärdig.