• Anonym (3)

Ni som är långtidssjukskrivna för ångest/depression, skäms ni inte?

Reclaimyourself skrev 2024-05-16 20:31:45 följande:
    Jag håller med dig om en sak, nämligen att det är den långa sysslolösheten som gör det så svårt att komma tillbaka! Trust me, I know! Att gå hemma i långa perioder är så invalidiserande! Daglig verksamhet vägrar jag, det är modernt slaveri och man tvingas ihop med folk med alla slags handikapp.. inget som är bra för mig alls! 

Innan jag blir ifrågasatt om varför jag inte jobbar; jag har inte fått välja! Det har varit läkare och Försäkringskassan som valt åt mig! Och jag har blivit motarbetad av ovan nämnda varje gång jag velat få in en fot på arbetsmarknaden.
    Har en fråga. Menar verkligen inte att vara otrevlig. Men hur stoppar dem dig från at jobba?
  • Anonym (3)
    Reclaimyourself skrev 2024-05-16 21:17:52 följande:
    Svar: ja! De tror att jag inte kan nånting alls bara för att jag är diagnosticerad med Asperger och ADD! Och så finns det många som får avslag på ansökan om sjukersättning EFTER ATT DE DÖTT!!! Detta samhälle är helt enkelt som ett stort dårhus med himlen som tak!! Och detta är pga att det är såna som delar TS inställning, som styr det här landet! Så fruktansvärt tragiskt så jag finner inga ord!!! 😩😫
    Varför söker du inte bara jobb själv, utan inblandning av arbetsförmedlingen? IInte kan du hindra dig från att själv söka jobb?
  • Anonym (3)
    Reclaimyourself skrev 2024-05-16 21:24:05 följande:

Ingen skulle anställa mig eftersom jag fuckade upp gymnasiet och saknar yrkesutbildning och erfarenhet. Har inget CV eller några referenser alls att visa upp. Skulle du vilja anställa någon som mig?? Jag skulle aldrig anställa mig själv om jag var arbetsgivare!
    Anonym (3) skrev 2024-05-16 20:33:25 följande:
    Har en fråga. Menar verkligen inte att vara otrevlig. Men hur stoppar dem dig från at jobba?
    Svar: ja! De tror att jag inte kan nånting alls bara för att jag är diagnosticerad med Asperger och ADD! Och så finns det många som får avslag på ansökan om sjukersättning EFTER ATT DE DÖTT!!! Detta samhälle är helt enkelt som ett stort dårhus med himlen som tak!! Och detta är pga att det är såna som delar TS inställning, som styr det här landet! Så fruktansvärt tragiskt så jag finner inga ord!!! 😩😫
    Läs en yrkeshögskoleutbildning. 

Varför pluggade du inte på komvux direkt efter gymnasiet? Och sökte jobb/studier direkt efter? 
Svar på tråden Ni som är långtidssjukskrivna för ångest/depression, skäms ni inte?