Inlägg från: Anonym (Kiko) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kiko)

Skaffa barn ensam i förhållande?

Hej ts!

Förstår att det är jobbigt att längta efter ett barn till och där den andra inte vill. Hade ni pratat om barn förut eller kom det att han inte vill ha ett till efter att er son föddes?

Vad är det som gör att din sambo inte vill ha ett till? Ekonomin? Jobbigt med barn? Oro för din hälsa? Det kan ju finnas jättemånga skäl till varför.

Jag tycker att du ska lägga det lite åt sidan just nu. Vänta tills ni båda arbetar. Jobba upp ett sparande och en stabilitet. När ni känner att ni är på en bra plats i livet, så ta upp frågan igen.

Kanske har de hinder din sambo känner nu släppt då, och han vill ha ett till.

Vill han fortfarande inte så får du fundera på om du vill stanna i förhållandet och ha ett barn, eller lämna förhållandet och skaffa barn på egen hand eller med någon annan.

Att stanna i förhållandet och skaffa barn med någon annan tror jag blir en för konstig situation för barnen. Det ena säger pappa och det andra får inte, jag tror att här behöver du tänka på hur det drabbar dem.

Svar på tråden Skaffa barn ensam i förhållande?