Inlägg från: EpicF |Visa alla inlägg
  • EpicF

Tacka för att han hämtade?

Anonym (Mamma) skrev 2024-05-15 13:30:43 följande:
    Ser inte hur det var mig tjänsten gällde, det var ju barnet som behövde hjälpen. Kan inte minnas att han tackat mig för något jag gjort för barnen, ser inte det som något konstigt heller.
    Du skapp att åka kollektivtrafik från jobbet, alt taxi, till skolan för att hämta ett sjukt baen och sedan åka kollektivtrafik alt taxi hem med ett sjukt barn. Så ja, självklart var det också en tjänst för dig. 

Vill man ha en god relation med barnets andra förälder så säger man tack, även om man själv inte anser att det behövs. 
  • EpicF
    Anonym (Fh) skrev 2024-05-15 18:57:00 följande:
    Som ensamstående så ska man ha körkort om du inte har bra kollektivtrafik, vad gör du om du ska åka in akut utan ringa 112? Ringer du nån vän som ska köra?
    Hade de problemet förut , släkting som var ensamstående och ringde stup i kvart 
    Till slut svarade jag inte

Är ni två som delar vårdande varann veckan så har han lagt upp sin ensamma vecka och där ingår inte hämta .
    Han har nog inga problem att hämta men ett TACK är något du ska sälja 

Och säga Tack på andra saker mer 

Ensamstående mammor tror de sitter över barnens pappor på nåt konstigt sett 
    Finns inget krav att man ska ha körkort som ensamstående. Finns något som heter taxi, en bil som mot betalning kör en dit man ska. 

Om det är akut så att man ringer 112 så kommer oftast ambulans. Men även där kan man ta taxi. 
  • EpicF
    Anonym (JB) skrev 2024-05-16 09:58:24 följande:

Vilken röv till pappfigur.

För att han åkte från sitt jobb för att hämta sin sjuka dotter när ts inte hade körkort och då inte ha möjlighet? 

Ja, verkligen en dårlig pappa. 
  • EpicF
    Anonym (Bibbi) skrev 2024-05-16 10:32:01 följande:
    De flesta brukar inte hämta 15-åringar överhuvudtaget, men om någon vill köra så fine. 

Att åka och hämta en 15-åring med bussen känns som att gå över ån efter vatten. Hon klarar nog att åka hem själv såvida hon inte är så pass dålig att hon inte kan gå alls. I det fallet får hon ta en taxi. 
    Nu kom det fram sent att det handlade om en 15 åring. Men principen är ändå samma. Och visst kan man behöva hämta även sjuka 15-åringar från skolan. 
Svar på tråden Tacka för att han hämtade?