Anonym (2 barn) skrev 2024-05-23 11:34:25 följande:
Jag packade med mig en sån klassisk gaino-max till första barnet, var glad över detta, utifrån att man visserligen fick en smörgås efter förlossningen, och middag, men att sjukhuset definitivt inte bjöd på tillräckligt utifrån att jag kräktes hela värkarbetet... Och födde på morgonen.....
Så jag fick alltså ett mål mat + smörgås kl. 9 + 19, vilket inte var i närheten av vad jag behövde. Likaså drack jag upp festis och åt upp det lösgodis vi hade.
Så naturligtvis packade jag ner en hel del gång 2 också.
Jag skulle plocka upp ölkorven och ev. lagt ner torkat kött som luktar mindre. Jag skulle också köpt små chips/ostbågepåsar och måltidsersättnings bars. Jag skulle också köpt festis och sen även siktat på att ha lite färdig mat i frysen hemma, utifrån att man kanske inte vill handla det, men faktiskt kan behöva lite sådant.
Jag tycker precis som andra att nötter är onödigt, men ha gärna det hemma, redo för andra tillfällen.
Jag ser det som en mental förberedelse att plocka i ordning och planera för hur det nu blir. Vatten finns ju på ett sjukhus, men bra att ha just lite kalorier utifall att.
Helt ärligt låter det som att du bygger på en övervikt med godis, chips, ostbågar, bars...ja herregudars.
Ölkorv och festis låter också rejält onyttigt.
Om man nu skulle behöva något så är det nog bättre att packa en smörgås, frukt, grönsaksstavar och annat som faktiskt ger hälsosam energi.