Inlägg från: Lönnsirap |Visa alla inlägg
  • Lönnsirap

Felrekrytering uppsagd

Anonym (TS) skrev 2024-05-24 23:25:11 följande:
    Vad är skillnaden? Principen är ju densamma och du märker ord. 
    Det är verkligen inte samma sak, för det blev ju rätt bra för dig att förlora jobbet, snarare än att vara verksamhetens "lösning" på problemet.

För uppenbarligen var du inte lösningen, eftersom du ju inte hade någon som helst aning om att de just ville ha det, utan trodde du rekryterats för att "jobba på". 

Som visselblåsare kom du lindrigt undan och snack om "felrekrytering" räddade såväl dig som dem från onödig energi åt fel riktning. Det kanske räckte med att du kom in och var där en månad för att öppna upp och blåsa in frisk luft i unkna "så här jobbar vi"-gruppen.

Jag tycker du ska fundera lite på över hur situationen varit OM du varit kvar, utifrån hur verksamheten blivit granskad efteråt. Hade det verkligen varit bättre på ditt CV att ha varit med länge? Eller gjorde denna chef dig en chans genom att faktiskt kalla sin personal idioter och låta dig gå?
  • Lönnsirap
    Anonym (Killgissar) skrev 2024-05-25 09:11:07 följande:
    Det beror på. De där rapporterna vet vi ju inte om de fanns innan eller om de kom i efterhand. Och sedan är det väl alltid så att man aldrig vet sanningen på riktigt innan man är på plats. I ts skor hade jag inte orkat tjafsa utan bara sökt ett nytt jobb.
    Jag tolkar det som att TS gått vidare och just inte tjafsat men nu efteråt faktiskt funderat på detta några gånger, mer än hen trott behövdes och därför vill fråga. 
Svar på tråden Felrekrytering uppsagd