Dejt, har jag ännu någon chans?
Anonym (Trams) skrev 2024-05-28 12:51:31 följande:
Jag förstår att du upplever att du haft det jobbigt. De flesta liv innehåller perioder med olika former av svårigheter, ofta kopplat till relationer för relationer är svårt. Det är inget jag ifrågasätter. Jag ifrågasätter att återkommande dra upp saker i historien som förklaring till varför en relation går fel. Jag ifrågasätter också att instinktivt vända sig till allehanda psykologiska teorier som riskerar att enbart förstärka problemen. I stället för att ta klivet och öppna livet för en ny person, bära eller brista, kommer du med diverse förklaringar runt din anknytning och nu en relation som ligger tre år tillbaka i tiden. Det är klart som attan att du inte kommer kunna skapa en ny relation om du har en röst i huvudet som hela tiden ifrågasätter din förmåga att ha relationer. Det är destruktivt navelskåderi som verkar vara närmast smittsamt bland yngre. Jag gissar att det beror på att ni litar mer på så kallade experter och lever livet i andra hand, i stället för att ni bildar er en uppfattning om hur människor fungerar genom egna erfarenheter.