Klänningar på pojkar (små barn)
Gått för långt? Att folk får välja kläder själv?
Ser absolut inget fel i det. Klänning är väl ett superpraktiskt plagg för vilken 2 åring som helst.
Jag har två söner, och båda har haft väldigt blandade kläder från start. Klänningar, byxor, shorts, kjolar, t-shirts osv osv i en salig blandning av typ av plagg och färger. Ser inte varför det skulle vara ett problem, även om jag köpt alla kläderna till dem?
När dom blev lite äldre 2-3 år åldern så började dom ju givetvis ha preferenser, och då valde dom väldigt ofta mjuka tunikor med gulliga tryck, och strumpbyxor eller leggings. Vilket jag ser som helt rimliga plagg för barn.
När dom kom upp i skolåldern så hade dom ju väldigt tydliga egna åsikter om kläder. Äldsta ville bara ha mjukisbyxor och hoodies eller t-shirt, medan yngsta bara ville ha klänningar.
Då handlar det för mig som förälder att styra så att kläderna passar för tillfället, tex så får man faktiskt ta på sig jeans istället för pajlettklänning om man ska ut i skogen med scouterna, eller att man tar på sig ett par snyggare byxor och ev skjorta, istället för mjukisar och t-shirt om man ska på kusinens dop.