Klänningar på pojkar (små barn)
Såg en video (bildspel) på instagram på en väns son där han har smink och klänning , nu är han kanske 5-6 nånting men på en av bilderna såg han ut att vara i 2-årsåldern. Med klänning. Och texten handlade om att han vill ha det och att det är fel att pappan inte ville det (det är pappan som är min vän) och han måste få uttrycka sig och allt möjligt..
Men förlåt. En 2-åring? Min son är 2. Häromdan ville han gå ut naken med bara sandaler. Ska jag göra ett inlägg då om att han måste få göra det? En 2-åring kan inte bestämma helt själv vad han eller hon ska ha på sig. Min son har två storasystrar och han försöker ibland sätta på sig yngsta storasysterns kläder och skor, det betyder inte att han är trans utan det betyder att han helt enkelt är 2 år och härmar personer runt omkring sig. Vännens son har förresten inte någon syster som han bor med så det måste ju vara mamman som har köpt klänningen..
Förlåt men blir lite upprörd av sånt här. När det gäller ett så litet barn är det ju för att föräldrarna vill, antagligen för att det är trendigt nu och de vill visa hur woke de är, inte för att barnet vill.
Vad tänker ni? Har det gått för långt eller ser ni inget fel med det?