• Gullvivor

Klänningar på pojkar (små barn)

Det verkar vara inne nu, både klänningar på pojkar och mammor som gnäller offentligt över att pojkarnas pappor inte tycker om det.

Jag tycker såklart det är fel att uppmuntra pojkar att vara feminina, men orkar inte direkt bry mig om andras ungar. Jag kommer iallafall aldrig uppmuntra min son till att vara feminin. Skulle han få för sig att han vill ha en klänning en dag så är det bara att säga "Nej, du är en pojke", inte svårare än så. 

• Gullvivor
    Anonym (Lova) skrev 2024-05-28 14:34:48 följande:
    Du verkar vara en riktigt vidrig människa.
    Vidrig för att man inte vill uppmuntra pojkar till att klä sig och bete sig som flickor? Knappast.
  • Gullvivor
    Anonym (Lova) skrev 2024-05-28 15:58:57 följande:
    Du är vidrig eftersom du sätter ett värde på vilket klädesplagg dina pojkar har på sig. Lågutbildad och inskränkt är vad du är. Kvinnor ska förstås bara föda barn och stå i köket enligt ditt synsätt.
    Vad har föda barn och stå i köket med detta att göra? Jag är inte bara emot att min pojke ska bete sig feminint utan även att mina flickor ska bete sig maskulint (och där ingår att klä sig som det motsatta könet). Så det handlar inte om någon negativ syn på att just vara feminin (och att du därför tolkade det som att jag skulle vara emot kvinnor?).

Jag anser iallafall att det är vettigt att låta flickor vara flickor och pojkar vara pojkar, inte ett dugg vidrigt. 
    Kul för dig att du inte håller med, mindre kul för dina barn som kommer växa upp helt förvirrade.
  • Gullvivor
    Anonym (M) skrev 2024-06-10 11:18:00 följande:
    Gullvivor är dessutom muslim och fick barn som 17-åring. 

Att hon inte förstår att det i många muslimska länder är vanligt med "klänningar" på män är för att hon är extremt inskränkt i hur folk ska vara. 
    Fast det är inte "klänningar" som i plagg för kvinnor, utan dishdasha som är traditionella kläder för muslimska män. Det får min son gärna ha när han blir äldre. 

Vad har förresten min ålder när jag fick barn att göra med tråden? Helt irrelevant.
  • Gullvivor
    Anonym (M) skrev 2024-06-10 17:59:57 följande:
    Vilket är ett klänningsplagg. 
    Jag skrev att jag aldrig skulle uppmuntra min son till att vara eller klä sig feminint, dishdasha är inte feminint utan män bär det traditionellt i vissa delar av världen. Knappast det ts syftade på heller.
    Anonym (M) skrev 2024-06-10 18:00:48 följande:
    Nej, jag dömer ingen. Jag förklarar varför Gullvivor är som hon är. 
    Så jag är som jag är (??) pga att jag fick barn som 17-åring? 
  • Gullvivor
    Anonym (I) skrev 2024-06-10 19:36:04 följande:
    Jag fick första barnet när jag var 18 (men är 35+ nu) så då kanske jag tycker att inte pojkar ska ha klänning på grund av det också.. folks logik alltså. 
    Haha precis, vissa har otur när de tänker ibland.
Svar på tråden Klänningar på pojkar (små barn)