Klänningar på pojkar (små barn)
Det är alltid löjligt när föräldrar använder sina barn för att uttrycka sina egna politiska och sociala värderingar. Tyvärr är det barnet som får lida.
Jag kom in i tråden för att säga att då får väl pappan ha på sig klänning när han ska till jobbet då, men sedan läste jag att pappan är emot detta. Annars undrar man ju varför inte pappor till pojkar med klänning själva går i klänning till vardags?
Jag tycker inte att man ska göra sitt barn till en måltavla när han är så liten att han inte själv förstår eller har någon egen åsikt i frågan. Det är ungefär som att klä ut sitt barn till punkare eller i burka eller vad som helst innan barnet är gammalt nog att själv göra ett medvetet val. Ett medvetet val innebär att man kan redogöra för och emot och att man förstår hur andra uppfattar det val man gör och vad det får för konsekvenser. Det är ju därför man väldigt sällan ser pojkar i skolålder med klänning. För de har gjort ett medvetet val.
Livet är långt och barnets liv tillhör barnet själv. Låt barnet få klä sig som han vill när han är stor nog att förstå hela situationen.