Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?

Anonym (Frustrerad) skrev 2024-05-29 13:40:19 följande:
    Jag tror faktiskt som du, att det inte kommer ta slut även om hon skulle flytta, för då lär han väl köpa ett boende till henne, renovera det och springa där varje dag med mat och saker, för sån är han.
    Orkar jag det? Tror inte det.

Förstår inte vad det är med vissa män, lyckligtvis väldigt få, men att just jag råkar ut för en sådan man!?

Skulle jag lämna så flyttar hon väl eller hittar en pojkvän. Så man vet aldrig hur länge man ska vänta.
    Jag tycker det är fint att höra om män som bryr sig om sina barn.  
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (X) skrev 2024-05-29 22:56:17 följande:

Jag tycker det är något fel på unga vuxna som har arbete och kan försörja sig själv men inte vill flytta och leva vuxenliv.

Det är naturligt att barn vill lämna barndomshemmet och starta sitt eget liv. . 

Jo om barnen utvecklas som vi gjorde förr så är det naturligt. Men barn och ungdomar idag har inte sammma trygghet i sig själva, oftast, som vi som föddes tex på sjuttiotalet. Adhd och psykisk ohälsa ökar lavinartat , barnen och de unga är otrygga och söker stöd hos föräldrarna. Om barnen är otrygga är det absolut inte bra att forcera och sparka ut de. Barnen skall själva söka sig ut från föräldrahemmet. Som förälder kan man Coacha och stötta och hjälpa sitt barn men man bör inte sparka ut det , enligt min mening.

Varför är barn och unga idag så otrygga? Ingen vet. 

Mina gissningar:
    Tidig förskolestart i stora grupper och för låg bemanning.
    Stöndiga byten av personal på förskola och lärare, när jag var liten hade man samma lärare i tre år, var aldrig någon lärare som slutade i förtid eller bytte jobb.
    Stressade föräldrar som har nog med sina egna problem.
    Splittrade familjer och konflikter och problem i samband med detta.
    Kaos i skolan och svårt för många att klara skolarbetet.
    En orolig värld med krig i Europa, dyrt och svårt att etablera sig med bostad som ung vuxen. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-05-30 10:31:13 följande:
    Han vill att hon ska ha eget rum hos oss även när vi skaffar gemensam lägenhet. Det är riktigt sjukt att ens planera in en större lägenhet för en 21,5 åring som ska bo veckovis hos oss. Har aldrig hört något mer stört i mitt liv, men sån är han!

Borde jag inte acceptera detta?

Jag vill såklart ha ett extra rum i vår framtida lägenhet ifall någon av våra vuxna barn vill hälsa på och sova över, men inte för att hon ska bo kvar hemma.

Gissar att han har dåligt samvete för skilsmässan och inser att hans dotter skadats av detta. 

Han kanske inte tog så stort ansvar för henna när hon var liten , då kanske han som många småbarnspappor fokuserade på jobbet. 

Svar på tråden Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?