• Anonym (Rosa)

Skulle du man våga ta initiativ på jobbet?

Om du kände det fanns kemi och intresse eller är det riskabelt? Önskar endast svar från män. 

• Svar på tråden Skulle du man våga ta initiativ på jobbet?
  • Anonym (Man)

Ja det skulle jag, men jag hade velat känna mig rätt säker på att det var besvarat. Män som initierar en flirt på jobbet spelar ett ganska riskabelt spel. Lätt att misstolka och lätt att ha olika syn på vad som är okej. Och det är ännu svårare om han är äldre och därmed har ett visst övertag även om det inte är i beroendeposition. 

Men gillar man personen tillräckligt är det värt risken.

• Anonym (Rosa)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-29 22:53:57 följande:

Ja det skulle jag, men jag hade velat känna mig rätt säker på att det var besvarat. Män som initierar en flirt på jobbet spelar ett ganska riskabelt spel. Lätt att misstolka och lätt att ha olika syn på vad som är okej. Och det är ännu svårare om han är äldre och därmed har ett visst övertag även om det inte är i beroendeposition. 

Tack för svar! 

Men visst är det svårt att veta om det är besvarat eller vanlig trevlighet?

Sen kan jag känna, vad skulle kunna hända om han tolkat fel? 

• Anonym (M)

Ja, har gjort det.  

• Anonym (y)

Nej, högst olämplig plats att ragga på. Finns betydligt bättre platåer för dejting. Don't crap where you eat. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Rosa) skrev 2024-05-30 05:05:31 följande:

Inte om man ska tro det många skriver här.
  • Anonym (M)
    Anonym (Rosa) skrev 2024-05-30 05:05:31 följande:

Tack för svar! 

Nja, om man haft en del kontakt, pratat, umgåtts så kan man i alla fall utesluta ren trevligt och helt ointresse

Sen går det att testa lite med något oskyldigt. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-29 22:53:57 följande:

Hur vet man att det är besvarat innan man tagit initiativ? Du skriver att det är lätt att misstolka. Många skriver att det inte är svårt alls att veta om hon är intresserad. Ja, det finns många som inte tycker att det är ok. Speciellt inte om han är man. Och i synnerhet om han är äldre.
    Vad är det för risk han har?
  • Anonym (Hin håle)

Vågat ja, velat nej. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (M) skrev 2024-05-30 06:57:33 följande:
    Nja, om man haft en del kontakt, pratat, umgåtts så kan man i alla fall utesluta ren trevligt och helt ointresse

Sen går det att testa lite med något oskyldigt. 
    Om hon är trevlig, hur vet man att hon är intresserad?

Han bör inte fråga om hon vill ligga till helgen?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (y) skrev 2024-05-30 06:10:52 följande:

Nej, högst olämplig plats att ragga på. Finns betydligt bättre platåer för dejting. Don't crap where you eat. 

Ja, många kvinnor tycker att de är obehagligt att kollegan tänker på henne på det sättet. Kvinnor är på jobbet för att jobba, inget annat.
Svar på tråden Skulle du man våga ta initiativ på jobbet?