Inlägg från: Anonym (Rosa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rosa)

Skulle du man våga ta initiativ på jobbet?

Om du kände det fanns kemi och intresse eller är det riskabelt? Önskar endast svar från män. 

• Svar på tråden Skulle du man våga ta initiativ på jobbet?
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-29 22:53:57 följande:

Ja det skulle jag, men jag hade velat känna mig rätt säker på att det var besvarat. Män som initierar en flirt på jobbet spelar ett ganska riskabelt spel. Lätt att misstolka och lätt att ha olika syn på vad som är okej. Och det är ännu svårare om han är äldre och därmed har ett visst övertag även om det inte är i beroendeposition. 

Men gillar man personen tillräckligt är det värt risken.

Tack för svar! 

Men visst är det svårt att veta om det är besvarat eller vanlig trevlighet?

Sen kan jag känna, vad skulle kunna hända om han tolkat fel? 

• Anonym (Rosa)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-30 07:32:47 följande:
    Ja, det har jag gjort många gånger. Nu skulle jag inte göra det. Ja, risken finns att hon inte känner samma och det kan bli lite stelt sen. Men det går över.
    Denna tråden var inte för dig att älta i, var snäll och respektera det. 
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (M) skrev 2024-05-30 06:57:33 följande:
    Nja, om man haft en del kontakt, pratat, umgåtts så kan man i alla fall utesluta ren trevligt och helt ointresse

Sen går det att testa lite med något oskyldigt. 
    Detta är jag inte helt säker på. Varit med om att fullt upptagna män visat samma intresse. Verkar lite som att folk beter sig likadant vid genuint intresse som vid attraktion även om de är upptagna. 
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (M) skrev 2024-05-30 10:45:22 följande:
    En upptagen kan känna kemi, vara mycket intresserad och visa det.

Ja men det är ju fortfarande oftast inget intresse av att inleda något, främst bekräftelse eller ha en affär, vilket jag gissar de flesta inte är intresserade av. 

Min poäng är att det är svårt att se skillnad på en man som är attraherad och en man som är intresserads beteende. 

• Anonym (Rosa)
    Smecker skrev 2024-05-30 17:51:46 följande:
    Precis som när tjejen vill att killen tar initiativet? Du hör själv hur skrattretande det låter. Ledsen att göra dig besviken, jag kan både förvänta mig kvinnor med initiativförmåga och driv, OCH vara kräsen. 
    Och varför skulle inte kvinnor förvänta sig detsamma av män?
  • Anonym (Rosa)
    Smecker skrev 2024-05-30 19:36:43 följande:
    Förstår inte vad du menar. Alla människor förväntar väl sig precis vad de vill?
    Absolut, tycker bara detta nya fenomen där män vill bli uppvaktade är märkligt. 
Svar på tråden Skulle du man våga ta initiativ på jobbet?