Måste jag ge honom presenten ?
Mitt barns bio pappa har skickat en mobil till honom. Han har redan en som han kan spela på hemma.
Måste jag ge honom gåvor från bio pappa? Kan jag sälja den istället?
Mitt barns bio pappa har skickat en mobil till honom. Han har redan en som han kan spela på hemma.
Måste jag ge honom gåvor från bio pappa? Kan jag sälja den istället?
Missade att skriva att barnet är 6 år.
Nu har jag varit i kontakt med Familjerätten. Jag som ensam vårdnadshavare har rätt att bestämma vad som händer med eventuella gåvor mitt barn får. Det är absolut inte stöld att inte ge honom sa de. De tyckte att det var olämpligt att barnet har kontakt helt på egen hand med pappan på en mobiltelefon då de inte känner varandra och att kontakten även i fortsättningen ska ske via mig och att jag har koll på vad pappan säger, gör och visar i bild. Jag har aldrig lagt mig i deras samtal utan behövt uppmuntra barnet att prata och visa pappa saker då han själv är ointresserad.
Återstår att se vilken slags telefon det är, om han har ordnat med abonnemang eller tänkt jag ska stå för det. Troligtvis lägger jag in den i garderoben för nu. Vore ju bättre att han träffade honom i lekparken och köpte en glass. Man kan inte köpa barns kärlek.
Desto större skäl att ge mobilen till barnet. Ta inte ifrån barnet de enstaka kontaktförsök som finns.