Längtan efter intim närhet
Det finns många liknande trådar på Familjeliv.
Du skriver dels om att du blir tvingad till att leva utan sex. Men du skriver också om att din fru beter sig på ett egoistiskt och barnsligt sätt i andra situationer. Samtidigt som du själv drivit fram ego-frågor som rör swingers och andra lösningar för att du ska kunna få sex inom er relations ramar.
Det är lite svårt att säga vem som har det största felet bara utifrån att läsa det du skriver här på familjeliv.
I likhet med många andra kvinnor så har jag drabbats av hormonproblem efter 40. Detta i kombination med två stycken oerhört krävande barn gör att jag inte har orken till sex. Jag tänder fortfarande på min man rent känslomässigt, han är verkligen den enda för mig på alla sätt. Men jag är så slut rent fysiskt, min ork räcker inte till. Andra saker som ungar, jobb, husdjur och att sköta hushållet går före. Rent orkesmässigt så är jag som en urvriden trasa, jag kan inte ge mer av mig själv än vad jag redan gör, då går jag under.
Men hade vi inte haft våra underbara ungar och vårt fina hus så hade jag och maken definitivt haft sex regelbundet, nästan så som det var innan vi skaffade barnen och huset. Vår kärlek och lust till varandra är det inget fel på, utan det är orken det handlar om för mig.
Så om jag ställer samma fråga till dig.. om ni inte hade haft alla de saker som plockar av din frus energi såsom, ungar, hushåll och husdjur.. hade hon då velat ha sex med dig? Och om hon kanske inte känner sig bekväm med sin kropp, hade hon ändå kunnat tänka sig att ge dig oralsex?
Sen har du ju lite "skjutit dig själv i foten" genom att ta upp frågor gällande exempelvis swingers. Hade min man tagit upp det så hade jag verkligen tappat min inre känslomässiga lust för honom.