Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Längtan efter intim närhet

Det låter som om allt ska vara på hennes villkor, inte bara sexlivet. Tyvärr tror jag inte att er relation har någon framtid såsom du beskriver den.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-06-03 18:18:05 följande:

När en man längtar efter intimitet och närhet är det fult och äckligt och det är hans fel och han ska inte tro att han har rätt till det. När en kvinna längtar efter intimitet och närhet är det vackert och ett problem att hon inte har hittat rätt bland alla odugliga män.

Måste du kapa ännu en tråd med ditt tjat om hur hemska kvinnor är? Tror du på allvar att din kommentar hjälper ts?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Charlie) skrev 2024-06-03 22:26:30 följande:

Vi bestämde att vi skulle ha sex ikväll för det kändes OK mellan oss men hon somnade och dissade som vanligt. Imorgon om jag tar upp det så kommer hon att bli rasande och ställa till med en stor scen inför alla. Sen kommer hon att behandla mig med utfrysning och jävlas med mig och sen blir hon undvikande och vägrar prata med mig i minst ett par veckor. Känner mig verkligen som gisslan och i klorna på en galning. Hur fasen tar jag mig ur det här. Hon skulle inte bry sig om jag höll mig borta i månader så det hjälper inte. Inser att hon har stora problem och att inget hjälper längre. 

I ditt ställe skulle jag inte tveka att lämna förhållandet eftersom det är uppenbart att ni inte kan få det att fungera.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (69"-man) skrev 2024-06-05 04:01:06 följande:
    Undanflykter och dåliga ursäkter. Det är en sak att behöva prioritera barnen högst en period i livet, framförallt när de är små. Men att prioritera huset, husdjur och andra saker över sin partner, då är man ju rent av korkad. Utan din partner skulle du troligen inte ha råd eller ork med dessa saker som uppenbarligen är viktiga för dig att ha.
    För mig är relationen till min fru viktigast. När vi har det bra blir vi ett team som kan ta oss igenom alla utmaningar i livet. Allt ifrån att natta barn och alla vardagssysslor till att gå genom tuffa sjukdomsperioder och andra livskriser. När vi prioriterar varandra prioriterar vi det som gör det möjligt för barnen att ha båda föräldrarna under samma tak. Vi prioriterar det som gör det möjligt att bo i vårt fina hus och det som gör att vi kan ta oss på fina upplevelser som gör livet värt att leva. Partnern kommer förs för det är relationen som gör allt det andra möjligt.
    Jag håller med. Att inte vilja ha sex med partnern och inte vilja göra något åt den tappade sexlusten, samtidigt som man under inga omständigheter vill skiljas och absolut inte vill acceptera att partnern löser sina sexuella behov vid sidan om är bara oempatiskt.

Jag tycker också att det är konstigt att så många skaffar fler än ett barn om nu sexlöshet ska vara ett normaltillstånd efter att man fått barn.
Svar på tråden Längtan efter intim närhet