Luktar alla unga män?
Kan de tvätta och sköta en tvättmaskin? Är tvättmaskinen sunkig luktar ju alla kläder illa.
Jag uppfattar inte unga män som illaluktande.
Kan de tvätta och sköta en tvättmaskin? Är tvättmaskinen sunkig luktar ju alla kläder illa.
Jag uppfattar inte unga män som illaluktande.
Många män är inte så noga med hygien, tvätt eller städning, de är heller inte så känsliga för lukter. Kvinnor är helt det motsatt, trots att de duschar ofta, smörjer in sig efter dusch, parfymerar, tvättar och städar som tokar så nojar de ofta över att något luktar.
Så är det. Kvinnor har bättre luktsinne än män, i synnerhet efter typ 50-årsåldern då mäns luktsinne försämras snabbare än kvinnors.
Precis det du beskriver händer jätteofta hemma hos mig och din man. Jag kan känna lukten av något unket i sophinken långt in i vardagsrummet, känner direkt om en rökare går förbi huset, känner redan i hallen att det ligger en dålig clementin i köket osv. Min man märker ingenting. Jag hade blivit nervös om mitt luktsinne blev så dåligt. Man tappar ju kollen lite.
TS: Åt du p-piller tidigare men har slutat? P-piller kan förändra luktsinnet.
Just det här när tvättmaskinen behöver rengöras är en sån grej min man inte märker.