Anonym (Inte bara unga män) skrev 2024-06-07 00:21:52 följande:
. Män slarvar mer med personlig hygien enligt min erfarenhet.
Lynx123 skrev 2024-06-07 06:55:18 följande:
De sköter inte hygienen ordentligt. Tyvärr inte ovanligt.
Anonym (XX) skrev 2024-06-07 08:14:36 följande:
Många män är inte så noga med hygien, tvätt eller städning.
TvillingmammaVästgöte skrev 2024-06-07 08:43:20 följande:
. De borde städa mer hemma och byta kalsonger och Strumpor varje dag. Samt skaffa en bra deo. Kanske med lite god doft.
Intressant att fyra av tio - alltså nästan hälften! - av alla som svarat skyller på dålig hygien, trots att jag uttryckligen skriver att det
inte är dålig hygien det är frågan om...
Bergegardh skrev 2024-06-07 07:05:23 följande:
Kan ju vara så att just dina söner har fått gener där de luktar lättare. Sen är det ju så att om man har lättare att svettas och att lukta är det svårare att göra sig "ren". Ibland släpper inte lukten i tvätten efter kläderna. Ibland sitter den i deon. Kan sitta i håret under armar. Bara det finns lite doft kvar så sprids den väldigt snabbt igen. Be de börja tvätta i 60 grader och köp en ny deo till dem båda. Eller kanske nytt tvättmedel. Försök att inte visa varför, kan kännas kränkande tyvärr även om man bara vill hjälpa.
Så kan det ju vara, förstås... men det är alltså inte det att de luktar svett, utan mer just liksom unket. Och ja men precis - det är ju jättesvårt att göra nåt åt eftersom det är en ganska känslig sak hur man luktar...
Anonym (nä) skrev 2024-06-07 12:56:39 följande:
.
Eller så är det nåt i deras bostäder eller med tvätten av kläderna som gör att de luktar. De kanske inte låter tvätten torka tillräckligt, och att den då luktar unket.
Anonym (P) skrev 2024-06-07 08:50:18 följande:
Kan de tvätta och sköta en tvättmaskin? Är tvättmaskinen sunkig luktar ju alla kläder illa.
Anonym (Sofie) skrev 2024-06-07 09:00:58 följande:
Om det är kläderna som luktar och inte personen kan det ju vara att de inte torkar ordentligt också. Det blev så med mina i slutet med min gamla tvättmaskin , vattnet tömdes inte ut ordentligt så kläderna luktade liksom surt ibland... tvättade flera gånger , det var helt hopplöst.
De kanske är dåliga på att hänga upp tvätten i tid eller hänga upp den ordentligt? Då kan det ju också bli så att kläderna luktar illa.
Anonym (Sofie) skrev 2024-06-07 09:02:44 följande:
Precis , det tänkte jag också.
När min tvättmaskin gick sönder och inte tömde ut vattnet ordentligt (ibland , inte varje gång) börjad kläderna lukta surt. Det kan ju bli så om man inte hänger upp kläderna ordentligt , hänger dom för tätt eller låter dom ligga i maskinen för länge.
Anonym (Em) skrev 2024-06-07 11:37:04 följande:
Om de luktar unket och inte svettigt låter det mer som dålig ventilation el fukt i huset de bor i. Eller som någon skrev ovan: att tvättmaskinen kan vara orsaken.
Detta kan mycket väl vara skälet! De tvättar och byter kläder varje dag (eftersom det är så de vuxit upp, och de tycker att nåt annat hade kännts äckligt), däremot har jag nog aldrig egentligen lärt dem/låtit dem träna på hur man tvättar... men ja, lukten stämmer väldigt väl överens med att de kanske låter tvätten ligga kvar i maskinen ett längre tag!