Inlägg från: Anonym (Sofie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofie)

Luktar alla unga män?

TvillingmammaVästgöte skrev 2024-06-07 08:43:20 följande:

Nej, min son luktar fräscht.
    Unket och instängt ,d et låter som min gamla mamma och det beror på att det luktar så i hennes lägenhet. Har man inte fräscht i hemmet sätter sig lukten i kläderna tror Jag. De borde städa mer hemma och byta kalsonger och Strumpor varje dag. Samt skaffa en bra deo. Kanske med lite god doft. 

Det kan ju vara ventilationen som är dålig om det luktar unket och instängt hemma också. Eller att de vädrar för lite.  Det behöver inte vara städning som är problemet. Hade en kompis som hade problem med ventilationen , hon hade fint och städat hemma men det luktade ändå instängt. Märkte det ett tag hos mig också när ventilationen var dålig (inte godkänd på OVK), att det luktade lite instängt. Nu har de fixat det (bor i hyresrätt).

Om det är kläderna som luktar och inte personen kan det ju vara att de inte torkar ordentligt också. Det blev så med mina i slutet med min gamla tvättmaskin , vattnet tömdes inte ut ordentligt så kläderna luktade liksom surt ibland... tvättade flera gånger , det var helt hopplöst. 
    De kanske är dåliga på att hänga upp tvätten i tid eller hänga upp den ordentligt? Då kan det ju också bli så att kläderna luktar illa. 

Annars är det ju olika från person till person hur mycket man svettas och luktar. Kände en kille när jag var tonåring , hela rummet luktade svett när han kom in. Gissar att det var en kombination av gener och inte världens bästa hygien. Har haft en kollega på jobbet (kvinna) , hon var så också, hela omklädningsrummet stank, det var hemskt. Hon sa att hennes kille var allergisk mot deodorant , til slut fick chefen säga till henne. 

• Anonym (Sofie)
    Anonym (P) skrev 2024-06-07 08:50:18 följande:

Kan de tvätta och sköta en tvättmaskin? Är tvättmaskinen sunkig luktar ju alla kläder illa. 

Jag uppfattar inte unga män som illaluktande. 

Precis , det tänkte jag också.
    När min tvättmaskin gick sönder och inte tömde ut vattnet ordentligt (ibland , inte varje gång) börjad kläderna lukta surt. Det kan ju bli så om man inte hänger upp kläderna ordentligt , hänger dom för tätt eller låter dom ligga i maskinen för länge. 
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Em) skrev 2024-06-07 11:37:04 följande:

Om de luktar unket och inte svettigt låter det mer som dålig ventilation el fukt i huset de bor i. Eller som någon skrev ovan: att tvättmaskinen kan vara orsaken.

Annars tycker jag mest att hormonstinna tonårskillar luktar!

Precis , det tror jag också.
Svar på tråden Luktar alla unga män?