• cosinus

Jag ber alla som kan svara om jag tänker fel

Anonym (Sökerhjälp) skrev 2024-06-10 11:25:01 följande:
    Jag känner mig inte värdig längre, min familj kommer bli så besviken att jag avslutar ett förhållande där en man har accepterat mina barn. Enligt de ska en skild kvinna med barn vara tacksam om någon vill ha henne.
     Jag försöker göra mitt bästa att ta mig ut från det här, jag är rädd att avsluta på en och samma gång för jag måste hitta en lägenhet där jag kan ta vägen. 
    Som skild har du ansvar för dig själv och dina barn. Inget annat.

Ditt värde sitter inte i en ny man. En ny man ska vara en bonus, en som du är med för att du verkligen vill. Som får dig att må bra och ger dig glädje och energi.

Jag kan förstå att man väljer att kämpa med fadern till sina barn, för att få det att funka, för att hålla ihop en familj. Men i det här kan och ska du vara 100 % egoistisk. Du har inga skyldigheter mot någon annan än dig själv och dina barn. Det bästa du kan göra för er är att må så bra som möjligt, bli stark i dig själv och bygga ett liv där du så småningom kan ge plats för någon som du vill släppa in. Som ger dig energi på riktigt.

Din familj ska vara stolt över dig som tar ansvar för dig själv och dina barn. Inget annat.
Svar på tråden Jag ber alla som kan svara om jag tänker fel