• Jen nifer

Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!

De beror ju på hur man påpekar

MEN varför påpeka?
    Om han/hon nu stavde o stavar fel så är de ju hans lr hennes problem.
    Är de så jobbigt att läsa låt bli.

Tcker de är löjligt att kommentera det.

Många har idag svårt för att stava, Jag själv har väldigt svårt för det på datorn o en del har rent utav dyslexi som du skrev.

A nej ja tycker de är urlöjligt. Varför hålla på att komentera andra.

• Jen nifer
    Men här får man väll ändå ta sina egna beslut.
    Jag skulle bli väldigt irriterad om jag skriver någonting o sen klagar folk på min stavning.
    Det är inte det som är det viktiga.

Skriver jag så slarvigt att jag inte gör mig förstådd, då är det en sak.
    Men förstår alla vad jag skriver så finns det ingen anledning.

Oftast vet man nog själv vad man gör för fel.
    O jag o väldigt många andra vill inte ha några som påpekar.

Om ni är så rädda för svenska språket utveckling så får ni nog vända er någon annanstans..Dessutom så skriver många slarvigar epå internett än om dom skriver ett vanligt brec tex, så oftast vet dom ju om deras "slarvfel" själva o behöver inte "moraltanter" som påpekar de hela tiden.
    Högst irriterande
  • Jen nifer
    Om man gör de på ett litet snällare/roligar esett kan de väll vara okei ibland
    O då ska de väll vara antingen just som Danbala skrev, att ordet blev av en annan betydelse lr så att man inte förstår.

Annars tycker ja inte att folk behöver påpeka det helt enkelt. De är min åsikt.
  • Jen nifer

Gravid malin..mm håller med

Klart som tusan att de är bra att stava rätt osv.
    Men jag tycker inte heller de är så viktigt nått slarvfel så att man måst epåpeka det.
    Många tar ila upp, en del inte.
    Vilket fall onödigt.
    De är ett forum där man vill fråga o få fram saker, inte få massa påpekningar om hur man stavar.
    O så länge alla förstår så är det ju bra.

• Jen nifer

he ja nu blev de lite fel där ;)
    Ne men ja tycker svensak språket är viktigt.
    När jag skriver brev o likande så är jag väldigt noga.
    Oftast på inernett går de fort,kanske är tressad osv
    Då blir de lätt slarvfel, O då tycker ja det är onödigt att påpeka.
    Är man så rädd om svenska språket får man nog börja nå nannanstans, för ja tror att många av dom som skriver med slarvfel o likande kan stava om dom skulle sätta sig ne ro skriva på papper.

Men alltså skriver nån med glimten i ögat så har jag inget problem med det.
    O ser jag själv att de vart lite mycke slarvfel brukar ja rätta till det.

Men jag blir bara trött när folk hela tiden påpekar på ett tråkit sätt o de inte äns hör till ämnet..

Svar på tråden Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!