• GravidMalin

Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!

Jag förstår inte riktigt vad det faktiskt spelar för roll om man stavat fel??? så länge man fattar vad personen menade spelar det väl ingen roll?? å fattar man inte får man väl fråga...

• GravidMalin

Jennie med ie...nä självklart finns det fördelar med att stava rätt, men är det så himla viktigt att man måste påpeka det??
    Jag tycker att det känns ganska onödigt...Tror säkert att det finns dem som blir både ledsna å irriterade av det...då kanske det är bättre att låta bli...

Sallisen...jag vet inte varför folk gör så men jag tycker bara inte det är så viktigt...är viktigare att folk förstår vad man menar...resten är för mig ganska oväsentligt...

• GravidMalin

Inte hur man stavar här inne Jennie med ie...Det är i så fall när man ska arbeta med något som kräver att man stavar rätt...Dessutom finns det ju numera rättstavningsprogram som hjälper till med det också...Så nej annat än när man gör något som kräver att man stavar rätt (t.ex. är journalist) tycker jag faktiskt INTE att det spelar någon roll...Så länge andra fattar vad man menar!!!

Sallisen...Klart att man ska ha grammatik o.s.v. i skolan..och att man ska lära sig det svenska språket...men så länge folk förstår vad man menar å vilket ord man egentligen skulle skriva så tycker jag som sagt inte att det behöver påpekas....'

å självklart är det väl onödigt å stava ett ord fel som man kan stava egentligen...men det kan ju ingen annan än den som skriver det bestämma!!

• GravidMalin

Självklart kan det vara bra Jennie med ie...Men många som talar om att folk stavat fel gör det inte så värst snäll...struntar helt i vad personen skrivit och riktar bara in sig på vad den skrivit fel...å då tycker jag att det är onödigt...För det var förmodligen inte det som personen i fråga ville veta...
    Det finns bättre/sämre sätt att tala om det på om man nu tvunget måste påpeka stavfelen!!!

• GravidMalin

Aha...jag har nog missat lite då sorry...

Svar på tråden Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!