• lilla mej

Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!

ja jag vet att jag stavar som en kraka och anvander en utlandsk dator sa det inte finns prickar pa a och o. Men jag ar kanske battre pa nagot annat an de som kan stava ordentligt men inte klagar jag pa dem for det....visst far man klaga pa vad man vill men da ska man vara bered pa att ta skit sjalv med.

• lilla mej

Jennie med ie
    jag tycker det ar att ta skit , men det kanske du inte tycker om du kan stava bra.... men det kan inte jag och ser det som skitkritik for varfor ska ni ens bry er om sant?? Vad spelar det for roll liksom?

• lilla mej

nej men da tycker jag att vi kan borja klaga pa allt som folk har problem med..... eller du kanske inte har nagra problem eller svart for nagot? Ska man hacka ner pa folk for att de har problem? eller maste man ga hogskola for att fa skriva pa fl?

• lilla mej

Jag ser det bara som otrevlig nar folk forsoker saga hur man ska stava som om man ar en barnunge! Det ar inte trvligt och inte nodvandigt har pa fl sarskilt inte nar man inte fragat efter hjalp om stavning, for det ser mer ut som typ - E du trog eller?

• lilla mej

Jennie med ie

Men varfor ser du det som din stora uppgift att se till sa att alla kan stava, jag har hittills inte sett det som ett problem. Tror nog det ar ni som har problem som maste papeka fel som anda gor.

• lilla mej

jennie med ie:

Ja om du inte gor det sa tycker du ju att det ar ratt att man ska kunna gora det till vem som helst och tro att dom inte kommer tycka att det ar pahopp...

• lilla mej

jennie med ie: Nej kanske du inte har, men hur sager man egentligen till nagon man inte kanner att den inte kan stava utan att det ses som att klaga?

• lilla mej

fast vill jag ha hjalp med stavning sa fragar jag och vill inte bli papekad. (fast det har jag i och forsig inte blivit annu) men varfor ser ni alla det som att ni maste ratta folk? Forstar ni inte ett inlagg bara ignorera det.... Jag har inte rakat ut for nagon som stavar sa jag inte kan forsta ....

• lilla mej

ja jag forstar fortfarande inte varfor det skulle vara ratt att kritisera okanda manniskor for att de gor fel eller har ett problem, oavsett huuuuuuur (ursakta HUR for den som inte forstod) snallt man sager det. Det ar ju liksom inte ert problem. Jag bor nu i irland och pratar och skriver engelska som en kraka fast ingen bryr sig jatte skont! och jag vagar mer da for att folk har mer forstaelse.

Svar på tråden Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!