• Angelica80

Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!

Jag tycker det är ok att påpeka sålänge det inte är för jävla petigt.
    Om nån skriver tex såhär " Enn dag när vi var ute ock gick stöte vi på en räv".
    Då tycker jag man kan låta bli liksom.

Men om nån skriver mer " Änn dagg närr vi varr utte åck gik stöte vi på än rev"
    Då kan man påpeka.
    För stavar nån så grymt dåligt så är det frukatansvärt jobbigt att läsa tycker jag....
    Och skulle jag stava så dåligt hade jag varit glad om nån ville visa mig hur det ska se ut och tacksamt ta emot hjälpen om den ges på ett snällt sätt.

• Angelica80

lilla mej: Jodå. Sett flera inne på fl som stavar så illa. men aldrig sagt nåt till dom då jag ej följt trådarna o nämner inga namn här heller Men visst finns det folk som stavar så illa...
    Nåt jag stör mig grymt på är folk som skriver "mejj" och "dejj"... *morr*
    Såg senast för 2 min sen i en annan tråd . ahha

Fia Lundbom: Nej det vet jag inte. Har aldrig antytt att de skulle det heller. Sa bara att om "JAG stavade så dåligt skulle jag bli glad om nån rättade mig".
    Men kanske de skulle stava bättre.
    Jag påpekar istort sett aldrig utan ifrågasätter kanske nåt ord jag inte fattar.
    Och ja jag klickar förbi om jag tycker det är jobbigt att läsa. OFTAST. Men när det är en intressant tråd o peronen skriver så illa hela tiden så är det ju jobbigt. man vill ju kunna läsa det med =)

• Angelica80

Shit. Den här tråden RUSAR ju iväg *s*
    Så svarar jag inte om nån kommenterar nåt jag skrivit så bli inte sura. orkar bara inte gå tillbaka alla sidor o kolla framöver *s*

Svar på tråden Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!