• Åsa D

Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!

Folk som har svårt att stava kan tycka att det är lite pinsamt om någon påpekar att man har stavat fel. Men det är väl inte hela världen om det blir lite fel ibland. Måste allt vara så himla perfekt.
    Har man inget annat för sej än att klaga på folks stavning, så måste man ha väldigt tråkigt...

• Åsa D

Jennie med ie: det kan ju vara så oxå att man tycker att det är jobbigt att inte kunna stava. Det kan ju räcka med att man vet om det själv. Är det så att det är många som påpekar det hela tiden, så skulle jag nog oxå sätta taggarna utåt.
    Det behöver ju inte grunda sej på något annat "större problem" som du uttryckte dej...

• Åsa D

Lilla mej: Helt rätt!!!
    Är man osäker på hur ett ord stavas, så frågar man själv...

• Åsa D

Alla är vi olika. Endel kan tycka att det jättebra att bli rättad om man skriver fel, andra inte.
    Min man har väldigt svårt att stava. Ska han skriva något som någon annan ser,får jag alltid gå igenom och rätta till alla stavfel. Men han tycker det är fruktansvärt pinsamt. Han skäms över att han inte kan stava.
    Det spelar ingen roll hur många gånger jag rättar till ett ord, nästa gång han skriver så är det ändå samma ord som är felstavat...

Svar på tråden Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!