• giz

Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!

what? tänk på att den som stavar fel kanske är ordblind eller dyslektiker.....
    att påpeka ngns stavning är som att säga: men operera din näsa annars får du inte va med.......

giz är på trolljakt, muhahahaha busted=)
  • giz
    skillnad att skriva på sms språk och skriva fel på särskrivningar och andra krångliga saker.......
    blir jag osäker på ett ord så stavar jag som det låter, på så sätt är jag säker på att ngn förhoppningsvis kan tolka det rätt.

som ordet egentligen........... det låter igentligen. tror det tog mej ett år innan jag fatta det efter mye tjat. men fortfarande ser jag ordet med i när jag tänker det.
    maskinisten i skallen som visar fel bilder tror han borde pensioneras eller ngt, ngn som har en att byta ut honom med

well well jag tål att få höra att det och det är felstavat, om det görs snyggt och inte mitt i en diskusion eller som ett elakt spydigt påhopp offentligt.
    ja jag skäms över min stavning och vill iaf kunna uttrycka och medverka på ett forum utan att få pekpinnar.

men som sagt: man vet aldrig om det sitter en dysse eller en invandrare eller kanske ngn som fått en blodpropp....... att starta en talsyntes och samköra på fl är gröna döden...... vital funkar absolut inte här, dessutom är texten välldigt svår att korrekturläsa innan man tryckt ut den........

nä jag gillar stenhårt regeln om att inte påpeka andras stavfel...... det är inte att dalta det är respekt.
    giz är på trolljakt, muhahahaha busted=)
  • giz

kanske time att påminna att det inte är så noga med stavningen så länge första och andra bokstaven är på rätt plats

Itne så ngoa med stangevnin?

Eilngt en uneörnskding på ett engskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksotrnävea i ett ord såtr i, det enda som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls.
    Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.

Många har frågat om just den här undersökningen och här kommer en länk till DN (dagens nyheter)där detta tydligen varit publicerat.
    www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=183415&previousRenderType=6

När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara besluta dig för vilken som är den högra sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra.
    -Nalle Puh

Publicerad 18 september 2003 11:11
    Bkasotvsodnrnig sknaar bydetslee
    ldnoon. För nvärrandae cikrulraer på ntäet flöjande e-berv för spkråitnessrerdae: "Eilngt en uneörnskding på ett engskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksotrnävea i ett ord står, det enda som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet." Den som beömadr sig om att gröa vdirae efertfrosknngiar kan srpåa klälan: Richard Shillcock och Padraic Monaghan fårn uvniresitteet i Endibuhrg. Dreas sutdie "Running head: Sublexical units and the split fovea" pbluiecredas tgdiriae i år och inenhllåer sväål udnrebara ctiat ("att identifiera ett ord för lexikal bestämning eller benämning behöver inte nödvändigtvis kräva en full specificering av all information gällande bokstavspositionerna") som fntaaisgegande bgrepep ("förbryllningseffekten").

Rppoatren, som banld anant kan vraa av vkit för fronskignen kirng dslyxei, fnins att lsäa på www.warwick.ac.uk/~pssbab/papers/lcp.pdf (obs - rtstatävad!).
    Mungas Lrsason

• giz
    hmm nalle phu mitt i?????
    nu fick nog min kopierning spunk iaf
Svar på tråden Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!