skillnad att skriva på sms språk och skriva fel på särskrivningar och andra krångliga saker.......
blir jag osäker på ett ord så stavar jag som det låter, på så sätt är jag säker på att ngn förhoppningsvis kan tolka det rätt.
som ordet egentligen........... det låter igentligen. tror det tog mej ett år innan jag fatta det efter mye tjat. men fortfarande ser jag ordet med i när jag tänker det.
maskinisten i skallen som visar fel bilder

tror han borde pensioneras eller ngt, ngn som har en att byta ut honom med
well well jag tål att få höra att det och det är felstavat, om det görs snyggt och inte mitt i en diskusion eller som ett elakt spydigt påhopp offentligt.
ja jag skäms över min stavning och vill iaf kunna uttrycka och medverka på ett forum utan att få pekpinnar.
men som sagt: man vet aldrig om det sitter en dysse eller en invandrare eller kanske ngn som fått en blodpropp....... att starta en talsyntes och samköra på fl är gröna döden...... vital funkar absolut inte här, dessutom är texten välldigt svår att korrekturläsa innan man tryckt ut den........
nä jag gillar stenhårt regeln om att inte påpeka andras stavfel...... det är inte att dalta det är respekt.