• lilla mej

Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!

Jennie med ie : Jo men det blir personligt, skulle du vara ute och dansa salsa tex och jag kommer upp hej tjejen du sa dar dansar man inte salsa(med ett stort leende och varsta gulliga attityden) skulle du inte ta det personligen?? Ja vet det ar en stor skillnad pa stavning och salsa men eftersom det handlar om att man ska fa saga till om nagon gor fel sa tyckte jag att det inte gjorde nagot!

• lilla mej

Sa NAR ar det ratt att ratta nagon man inte kanner? Nar kan man veta att den inte kommer ta illa upp? Jag tycker att man kan vara lite mer forstaende. Ge mig ett saaaa hemskt stavfel som skulle kunna satta en manniska i en fruktansvard situation, sa ni maste agera hjaltar och ratta till. Ja medar kan inte heller stava till crem fraish men alla fattade ju vad det bettyde sa varfor ens uppmarksamma det? Det blir ju som sagt bara pinsamt for personen.

• lilla mej

angelica80: Har du sett nan stava sa? det skulle va min mormor men hon har ju ingen dator sa ni lar inte hitta henne har

Tycker patrik sa en bra sak, folj denna enkla regel..........ingen rattstavning at andra please.

• lilla mej

men ni kan lika garna lagga ner for man faaaaaar inte ratta nagons fel stavningar har okokokokokookkkkk!!

• lilla mej

trinity: Traden handlar om att vissa vill kunna ratta andras misstag, vilket man inte far gora har pa fl for det kan annses som krankande....

okokokokokkkkk betyder ok fast massa ganger med lite extra kn

• lilla mej

Asa D: helt ratt! och varfor ens ratta nagon som inte ber om det? Det tycker jag e oforskamt.....

• lilla mej

men vill man ha hjalp sa ber man om det men rattar nagon anda, da ar det ett han, ni kan sitta har att tycka att det ar ratt av er men det ar ju vi som har svart att stava som inte vill ha er hjalp utan att be om den sa vart e problemet?

• lilla mej

jennie med ie: Jag skiter i att jag stavar fel hej och ha, och nej man har inge storre problem om man inte vill bli papekad det. Men daremot vad har folk som maste papeka andras fel for problem, nagon slags "lyssna pa mig for jag ar battre an dig" fasoner? Jag menar vill man inte ha hjalp med stavningen sa ska ingen papeka nagot, vill man ha hjalp sa fragar man.....eller?

• lilla mej

Kan saga att man VET att man stavar daligt.....

och det spelar ingen roll huuuuur snallt du forsoker saga det, det ar en sak att saga det till sina barn eller familj, men inte till frammande manniskor, vad ar det som ar sa svart att fatta? VI vill inte ha hjalp och vill vi det sa ber vi om det....

• lilla mej

varfor ar det ett problem for dig? Jag vet helt saker att jag stavar masssa ord fel hela tiden och det ar inget problem for mig sa varfor ar det ett problem for dig?

• lilla mej

Åsa D ....mmmm jag vet hur det kan va, skulle han uppskatta om en framande manniska papekade detta tror du, och visst som nar jag pratat och skriver engelska sa vill jag jatte garna att min SAMBO rattar mig, for att jag ska lara mig men skulle inte uppskatta om nagon i en affar eller dyl skulle papeka att det inte heter si eller sa....

• lilla mej

nej det handlar om att man inte vill bli papekad att man gor fle , en gang eller 10000ganger av frammande maniskor...

• lilla mej

Trinity78 : va vad eller vem ar det jag generaliserar? Eh oss sjalva eller? Jag har ju sagt att endel kanska vill bli hjalpta, men det fragar ju oftast da? Skulle du i arlighetens namn villja bli papekad av nagon frammande manniska(hur snallt de an sager det) om nagot problem du har och som du vet om fast inte bryr dig om sa mycket....tex om man inte kan simma pa ett "riktigt" satt men gor sa gott man kan och trivs med det, skulle du da gilla om en frammande person paperkar att det inte ar ratt?

Svar på tråden Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!