Att vara den snyggaste i rummet
Hur blir man den snyggaste personen i rummet? Det måste ju kännas oerhört bra. Några tips? Jag är kvinna men tips för män går bra också.
Hur blir man den snyggaste personen i rummet? Det måste ju kännas oerhört bra. Några tips? Jag är kvinna men tips för män går bra också.
Om man får skryta om sitt utseende tycker jag nog att det skall vara möjligt att skryta om sin utbildning.
Min civilingenjörsexamen har öppnat många dörrar för mig, inte minst utomlands.
Kan ju inte varasvårt idag om man vill bli supersnygg ? Ozempic till idealvikt. Botox och skönhetsbehandlingar av olika slag. Färga håret i vackra slingor i flera nyanser. Sen kan man väl också fixa näsan om man inte fått den vackraste?
Men det är nog svårt att köpa vackra ögon med liv i, men med ett par coola solbrillor kan ju fixa det också.
Om man får skryta om sitt utseende tycker jag nog att det skall vara möjligt att skryta om sin utbildning.
Fast tråden handlar ju om utseende, inte om utbildning. Att ditt hårda slit (och inte utseendet) har lett till att du har blivit civilingenjör, har ingenting att göra med att människor som anses vara attraktiva blir bättre bemötta än andra och har flera fördelar i samhället. Det finns studier på det. Det är till och med så att lärare ger högre betyg till kvinnliga studenter som anses se bra ut, det finns en svensk studie som visade på det. Vackra människor blir bättre behandlade överallt, både i vardagen och när det kommer till jobb/skola och så vidare.
Självklart är det till stor fördel att se riktigt bra ut. Jag förstår om det kan vara jobbigt att höra sanningen men det är så här det är.
Fel. Det finns många som får kämpa hårt för att se riktigt bra ut. Visst är gener en stor del och vissa har alltid varit snygga, men om man ska fortsätta se bra ut och inte förfalla så är det ofta ett heltidsjobb. Även om mycket handlar om gener så är det inte hela sanningen. Som kvinna kan man fixa mycket med olika skönhetsbehandlingar/operationer, smink, hårbehandlingar och träning. Är man inte smal så är nummer ett att se till att man blir det.
Men visst finns det också många som aldrig kommer bli riktigt snygga hur mycket de än försöker, eftersom de inte har fötts med ett ansikte som har de rätta förutsättningarna.
Fast tråden handlar ju om utseende, inte om utbildning. Att ditt hårda slit (och inte utseendet) har lett till att du har blivit civilingenjör, har ingenting att göra med att människor som anses vara attraktiva blir bättre bemötta än andra och har flera fördelar i samhället. Det finns studier på det. Det är till och med så att lärare ger högre betyg till kvinnliga studenter som anses se bra ut, det finns en svensk studie som visade på det. Vackra människor blir bättre behandlade överallt, både i vardagen och när det kommer till jobb/skola och så vidare.
Självklart är det till stor fördel att se riktigt bra ut. Jag förstår om det kan vara jobbigt att höra sanningen men det är så här det är.