• Anonym (Suck!)

Har han tappat intresset?

Jag hatar sådant här. Hjälp mig att fatta ifall jag ska släppa den här mannen eller ej!

I Måndags träffade jag en man och vi kände tydligt stor attraktion för varandra. Han visste innan att jag inte vill ligga utan att vi är seriösa, detta pga min tro.

Efter träffen så hörde han av sig och var översvallande kring hur fin han tycker att jag är. Jag skrev att han är fantastisk osv.

Sedan har han verkat ganska sval efter den kvällen. Jag har hört av mig via sms någon gång per dag. Han svarar, men kortfattat.

Till saken hör att han sagt att han kommer att vara väldigt upptagen ett tag. Samtidigt går det ju lätt att slänga iväg något hjärta eller så ifall man verkligen är intresserad.

Jag bad honom också att bromsa takten eftersom att han ville ligga med mig. direkt. 

• Svar på tråden Har han tappat intresset?
  • Anonym (Suck!)

Mitt råd är att fråga dig själv vad du skulle sakna ifall denne man försvann ut ur ditt liv och ersattes av någon som gav dig det du vill ha och behöver.
    Sedan blir frågan varför du vill hindra dig själv från att träffa just den mannen.

Även om den här mannen kommer att ha känslor för dig även efter ni har sex, så kommer han alltid att gå igång på att du säger "nej" och inte att du säger "ja". Kvinnor som aldrig sagt "ja" kommer därför alltid för honom att vara mer intressanta än du är, åtminstone på ett plan. Varför väljer du att leva så?

Anonym (hm) skrev 2024-06-17 08:40:37 följande:
    Ja, jag tror honom, men han har ju haft relationer, så helt immun mot kärlek verkar han inte vara. Och han verkar ha känslor för mig nu på riktigt. Men jag väntar nog på att han ska visa det mer tydligt eller prata om det.mi
  • Anonym (Suck!)
    Anonym (Mij) skrev 2024-06-17 10:05:20 följande:
    Jösses vad du analyserar allt, efter bara en dejt dessutom. Verkar jobbigt. Du får nog bara ?åka med? och se om det kan leda till något. Om han är intresserad eller ej lär du märka om du bara låter honom ta lite initiativ till kontakt. I värsta fall träffar du honom några gånger och blir sedan sårad, men vet du TS, så är livet när man dejtar. Du kan inte kontrollera det, så lev lite istället för att analysera hans minsta steg.
    Ja, det är jobbigt.

Att bara åka med är inte min melodi. Jag kommer att bestämma mig för att gå vidare ifall att jag inte mår bra av fortsatt kontakt. Jag märker ju att jag är väldigt svag för någonting hos den här mannen, och att jag dessutom inte trivs med hans avsaknad av daglig kontakt. 
  • Anonym (14 år?)
    Anonym (Suck!) skrev 2024-06-17 11:41:55 följande:
    Ja, det är jobbigt.

Att bara åka med är inte min melodi. Jag kommer att bestämma mig för att gå vidare ifall att jag inte mår bra av fortsatt kontakt. Jag märker ju att jag är väldigt svag för någonting hos den här mannen, och att jag dessutom inte trivs med hans avsaknad av daglig kontakt. 
    Jag kommer skita i honom härefter

Du har redan lagt ner detta en gång
  • Anonym (Suck!)
    Anonym (14 år?) skrev 2024-06-17 11:55:58 följande:
    Jag kommer skita i honom härefter

Du har redan lagt ner detta en gång
    Ja

Sedan kontaktade han mig, var på jag genast återgick till tidigare spår.

Jag släpper alltså på mina egna gränsdragningar med den här mannen. Med andra ord påminner han mig om någon eller någonting där jag tidigare råkat illa ut för att jag stått fast vid mina gränsdragningar och/ eller undvikit kontakt.
  • Anonym (som du)
    Anonym (Suck!) skrev 2024-06-17 07:55:07 följande:
    Den här mannen har en karriär han är väldigt rädd om, och verkar vidare snarare vara väldigt lugn och stabil.

Jag har tydliga gränser. Samtidigt vet jag av erfarenhet att jag behöver input utifrån för att se ifall jag låter någon trampa över dessa gränser eller ej. Det var därför jag startade tråden 🙂
    Tro mig, bad boys kan ha full koll på livet i övrigt inklusive driva framgångsrika karriärer, vara världens bästa pappor (tex varannan vecka liv, sedan sväva ut veckorna de inte har barnen), kan också vara säkra i sig själva (lugna, stabila). Det är också en attraktionskraft i det. Det är inte svart vitt, det här. God eller ond. Alla har inte så lätt för att känna igen en bad boy. Därför jag tog all tid ovan för att försöka beskriva någon sådan för dig :)
    Del kvinnor vet att känna igen dem på mils avstånd, andra inte. De- andra- inte kan råka illa ut. 

Det jag reagerat på varför jag vill flagga att han kan vara en bad boy är att han tagit upp det så tidigt och så som han tagit upp det på, för mig signalerar det en "bad boy". 

Jag känner ju några bad boys från andra omständigheter, inte romantiskt sätt, vuxit upp med dem. Jag kunde bli förvånad när kompis visade mig sms från en sådan hur han uttryckte sig till henne och så snabbt dessutom om då just sex. Om de inte säger det rakt ut tidigt, så kommer det ut i småportioner, typ hela tiden, de blandar också humor och spänning, värme, lite av deras signum. De är inte seriösa. 

Min kompis ville ha mer från deras förhållande. Blev besviken, kunde jag se på henne. Hon förstod mer och mer vart det lutade åt. Hon var också snäll av sig och skulle då svara på det det SMS:et. Jag sa åt henne att låta bli. De bara testar, de här boysen, vem som tar anropet. 

Jag bara säger: Var aktsam. 

Kompromissa inte med dina gränser.  
  • Anonym (som du)
    Anonym (Suck!) skrev 2024-06-17 12:42:33 följande:
    Ja

Sedan kontaktade han mig, var på jag genast återgick till tidigare spår.

Jag släpper alltså på mina egna gränsdragningar med den här mannen. Med andra ord påminner han mig om någon eller någonting där jag tidigare råkat illa ut för att jag stått fast vid mina gränsdragningar och/ eller undvikit kontakt.
    Också ett tecken från en bad boy, de kan ha flera de håller på så med, de släpper aldrig riktigt kontakten. Du måste vara den som markerar att du inte vill ha med honom att göra och i så fall visa det. Inte falla tillbaka. Det är ett spel de gillar att spela. De kommer spela tills du går ut ur spelet. 

Det var lite detta jag var rädd för, om du är troende och så, kanske du inte har den huden än, den förståelsen för hur bad boys fungerar, kanske levt lite mer skyddat. 
  • Anonym (Suck!)
    Anonym (som du) skrev 2024-06-18 07:23:14 följande:
    Också ett tecken från en bad boy, de kan ha flera de håller på så med, de släpper aldrig riktigt kontakten. Du måste vara den som markerar att du inte vill ha med honom att göra och i så fall visa det. Inte falla tillbaka. Det är ett spel de gillar att spela. De kommer spela tills du går ut ur spelet. 

Det var lite detta jag var rädd för, om du är troende och så, kanske du inte har den huden än, den förståelsen för hur bad boys fungerar, kanske levt lite mer skyddat. 
    Jag har nog levt ganska skyddat, ja.

Han har inte hört av sig sedan i Lördags.
  • Anonym (14 år?)
    Anonym (Suck!) skrev 2024-06-18 07:27:51 följande:
    Jag har nog levt ganska skyddat, ja.

Han har inte hört av sig sedan i Lördags.
    Du borde ge dig ut och träffa många killar! Dejta, snacka, kanske hångla lite.  Inte nödvändigtvi med mål att hitta den sanna ärliga livslånga kärleken utan att lära dig lite om dig själv och världen samt ha kul.

Just nu verkar du fastna och gå all in väldigt snabbt. Sen blir det massa hang ups kring uppvaktning, sex, vad han vill mm
  • Anonym (Suck!)
    Anonym (som du) skrev 2024-06-18 07:14:16 följande:
    Tro mig, bad boys kan ha full koll på livet i övrigt inklusive driva framgångsrika karriärer, vara världens bästa pappor (tex varannan vecka liv, sedan sväva ut veckorna de inte har barnen), kan också vara säkra i sig själva (lugna, stabila). Det är också en attraktionskraft i det. Det är inte svart vitt, det här. God eller ond. Alla har inte så lätt för att känna igen en bad boy. Därför jag tog all tid ovan för att försöka beskriva någon sådan för dig :)
    Del kvinnor vet att känna igen dem på mils avstånd, andra inte. De- andra- inte kan råka illa ut. 

Det jag reagerat på varför jag vill flagga att han kan vara en bad boy är att han tagit upp det så tidigt och så som han tagit upp det på, för mig signalerar det en "bad boy". 

Jag känner ju några bad boys från andra omständigheter, inte romantiskt sätt, vuxit upp med dem. Jag kunde bli förvånad när kompis visade mig sms från en sådan hur han uttryckte sig till henne och så snabbt dessutom om då just sex. Om de inte säger det rakt ut tidigt, så kommer det ut i småportioner, typ hela tiden, de blandar också humor och spänning, värme, lite av deras signum. De är inte seriösa. 

Min kompis ville ha mer från deras förhållande. Blev besviken, kunde jag se på henne. Hon förstod mer och mer vart det lutade åt. Hon var också snäll av sig och skulle då svara på det det SMS:et. Jag sa åt henne att låta bli. De bara testar, de här boysen, vem som tar anropet. 

Jag bara säger: Var aktsam. 

Kompromissa inte med dina gränser.  
    Jag är väldigt tacksam för din input, och all tid du lagt ned på att varna mig. Jag tror dessutom att du har rätt om den här mannen. Jag ska kontrollera saken.
  • Anonym (Suck!)

Eftersom att jag inte är du, så skulle jag må riktigt dåligt av att göra så som du föreslår.

Anonym (14 år?) skrev 2024-06-18 07:37:00 följande:
    Du borde ge dig ut och träffa många killar! Dejta, snacka, kanske hångla lite.  Inte nödvändigtvi med mål att hitta den sanna ärliga livslånga kärleken utan att lära dig lite om dig själv och världen samt ha kul.

Just nu verkar du fastna och gå all in väldigt snabbt. Sen blir det massa hang ups kring uppvaktning, sex, vad han vill mm
Svar på tråden Har han tappat intresset?