Inlägg från: Anonym (Lis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lis)

Längtar efter att bli gravid

Du har ju nyligen slutat med p-piller, det kan ta ett tag då innan det funkar.
    7 mån är snittet, dvs det är vanligt att det tar längre tid.

Fertilt sekret som nån skrev är bra att lära sig. Du kan även börja tempa så lär du dig när i cykeln ÄL brukar ske.
    Varför tror du att du har pcos?

Mannen kan också med fördel äta folsyra och zink. Läs på mer om manlig fertilitet.

Ät massa goda bär och frukt nu i sommar och njut av varandra och av vad som kan vara sista sommaren utan barn. vanligaste födelsedagen är 10 april, dvs 9 mån efter semestern😉

• Anonym (Lis)
    Anonym (ros) skrev 2024-07-03 16:37:31 följande:
    Tack! Jag har varit uppmärksam på fertilt sekret denna månaden och nu har jag även börjat med inositol. Pcos tänkte jag att jag kanske har pga att jag har svårt att bli gravid? Men det tar väl tid ändå. Försöker bara hitta en anledning till varför inte jag inte plussat och så läser man ju mycket på olika sidor, kanske inte är det bästa att göra heller 🤷?♂️☺️
    Tycker inte heller det låter som pcos.
    Jag tycker du ska tempa, bra sätt att hitta när man har ÄL.
    (Bisolvonmetoden kan vara ett tips om du märker att du har lite ÄL-flytningar)
  • Anonym (Lis)
    Anonym (ros) skrev 2024-07-04 20:38:13 följande:
    Jag ska börja med temp då! Har du något förslag? Ska jag bara ha en vanlig temp eller behöver jag köpa någon speciell? Försökte med bisolvon-metoden en del förra cykeln men det verkade inte fungera! Tack för ditt svar 🥰
    Muntermometer med två decimaler. Och sen en app där du skriver ner, tex fertility friend. Där får du en graf så småningom och du kommer lära dig se när ÄL varit och på så sätt lära känna kroppen och menscykeln bättre.
Svar på tråden Längtar efter att bli gravid