Bo och arbeta i Österrike
Är det någon som har flyttat till Österrike som kan berätta hur är det att bo och arbeta där?
Är det någon som har flyttat till Österrike som kan berätta hur är det att bo och arbeta där?
Vad vill du arbeta som? Och hur är din tyska? Har jobbat i både Tyskland och Österrike och Österrikarna är närmast en otrevlig avart av tyskarna. Min uppfattning alltså. Och ja, jag talar bra tyska.
Vad vill du arbeta som? Och hur är din tyska? Har jobbat i både Tyskland och Österrike och Österrikarna är närmast en otrevlig avart av tyskarna. Min uppfattning alltså. Och ja, jag talar bra tyska.
Jag har flera kompisar som bor/har bott där och alla har trivts väldigt bra. De har dock jobbat på internationella organisationer och ambassader, så de behövde inte kunna tyska och levde priviligerat med hög lön och gratis bostad mm. Vad jag vet är det annars bara tyska som gäller, så det första är väl att lära dig det.
Det finns väll internationella företag som ej kräver tyska eller?
Se på de från Ukraina som Österrike hjälper. Nu jobbar de i Österrike och kan ej tyska.
Det finns väll internationella företag som ej kräver tyska eller?
Det bästa du kan göra är att kolla jobbannonser för de jobb du är intresserad av, så ser du vad de kräver.
Se på de från Ukraina som Österrike hjälper. Nu jobbar de i Österrike och kan ej tyska.