Är Temu pålitligt?
Jag bor i USA och har alltid varit skeptisk, jag vägrar bla att skaffa TikTok, tror att det är kinesisk spionage. Men några kollegor har rejvat över Temu så i början av Maj gjorde jag en liten beställning, för skojs skull. Använde PayPal så att mina betalningsuppgifter förblir privata. Blev så nöjd att jag gjort minst 15 beställningar till efter det och har blivit glatt överraskad varje gång. Har fått exakt det jag beställt och betalat för. Innan detta har jag vart en Amazon Prime hoe men mina beställningar därifrån har numera minskat drastiskt.
Jag får mina beställningar inom 2 till högst 3 veckor. Ibland inom en vecka eftersom Temu har lager här i USA.
Något jag inte skulle köpa från Temu är smink och skönhetsprodukter. Innehåller säkert arsenik och cancerframkallande kemikalier. Allt annat är fritt fram och för att vara ärlig, de flesta produkter som säljs från Amazon och i USA överlag är också från Kina så det är ingen skillnad ändå så. Kanske några kineser lider i en sweatshop men det gör amerikaner också som lider i Amazon shipping stations. De får inte ens gå på toan enligt vittnesmål, medans Bezos håvar in trillioner av skattefria dollars.
Använder man PayPal kan de inte sno ens uppgifter.