Är Temu pålitligt?
Nån som vet? Eller ska man akta sig för att köpa saker därifrån?
Nån som vet? Eller ska man akta sig för att köpa saker därifrån?
I princip allt där är bootlegs, så du vet. Sen har jag hört att de som säljer där blir ekonomiskt utnyttjade av Temu med höga avgifter, inte för att ebay är mycket bättre på den fronten.
Du får ju sakerna du beställer men det mesta är riktigt skräp. Aliexpress är bättre
I princip allt där är bootlegs, så du vet. Sen har jag hört att de som säljer där blir ekonomiskt utnyttjade av Temu med höga avgifter, inte för att ebay är mycket bättre på den fronten.
Du får ju sakerna du beställer men det mesta är riktigt skräp. Aliexpress är bättre
Alla sådana där samlingssidor har avgifter, Temu är väldigt populärt och har därför säkert lite högre än andra. Vem handlar ens på Ebay numera mtp införselkostnaderna? Det var många år sedan sist för min del iaf. Och ska man snacka om utnyttjad så är inte de stora klädföretagen ett dugg bättre mot sina sweatshop-anställda.
Huvudfrågan var dock om det är säkert att handla på Temu och ja, de är inte mindre pålitliga än några andra på det sättet.
Här beställt allt ifrån kläder till hemelektronik och är över lag nöjd. Visst har jag fått hem saker som har varit av lite skönare kvalite men då har det berott på att jag inte läst beskrivningarna så noga. Har returnerat en del, har inte varit några problem och har alltid fått pengarna tillbaka snabbt. Kommer att fortsätta att handla därifrån
Har handlat flera gånger, hittat massa saker som är fina och bra... visst, något har gått till tippen direkt, men det är när jag inte läst exakt vad det är jag beställt.
Vissa saker har jag köpt om 3 gånger, för det har verkligen varit bra..
Har även returnerat saker som varit trasiga eller som jag inte velat behålla, men aldrig behövt skicka tillbaks, utan fått pengarna ändå...
Enda nackdelen är väl att man blir beroende
tänk på att du importerar varan, det är inte lika mycket kontroller och ansvar för kemikalier som vanliga företag skulle ta... Skulle inte köpa grejer till barn.
Har beställt från Temu i tre omgångar och med cirka hälften av varorna har jag varit riktigt nöjd. Andra hälften har varit en blandning av helt uppåt väggarna tokigt och halvbra. Men man lär sig lite mer för varje beställning, en sådan sak är ju att gärna beställa två tre storlekar större än vanligt när det kommer till kläder.
Leveranstiden har varit som utlovat och inget fuffens så vitt jag vet. 😊
Jag bor i USA och har alltid varit skeptisk, jag vägrar bla att skaffa TikTok, tror att det är kinesisk spionage. Men några kollegor har rejvat över Temu så i början av Maj gjorde jag en liten beställning, för skojs skull. Använde PayPal så att mina betalningsuppgifter förblir privata. Blev så nöjd att jag gjort minst 15 beställningar till efter det och har blivit glatt överraskad varje gång. Har fått exakt det jag beställt och betalat för. Innan detta har jag vart en Amazon Prime hoe men mina beställningar därifrån har numera minskat drastiskt.
Jag får mina beställningar inom 2 till högst 3 veckor. Ibland inom en vecka eftersom Temu har lager här i USA.
Något jag inte skulle köpa från Temu är smink och skönhetsprodukter. Innehåller säkert arsenik och cancerframkallande kemikalier. Allt annat är fritt fram och för att vara ärlig, de flesta produkter som säljs från Amazon och i USA överlag är också från Kina så det är ingen skillnad ändå så. Kanske några kineser lider i en sweatshop men det gör amerikaner också som lider i Amazon shipping stations. De får inte ens gå på toan enligt vittnesmål, medans Bezos håvar in trillioner av skattefria dollars.
Använder man PayPal kan de inte sno ens uppgifter.
Har beställt från Temu i tre omgångar och med cirka hälften av varorna har jag varit riktigt nöjd. Andra hälften har varit en blandning av helt uppåt väggarna tokigt och halvbra. Men man lär sig lite mer för varje beställning, en sådan sak är ju att gärna beställa två tre storlekar större än vanligt när det kommer till kläder.
Leveranstiden har varit som utlovat och inget fuffens så vitt jag vet. 😊
Omdömet 2,9 av 5 på Trustpilot bådar ju inte gott. Det är utifrån 19 924 recensioner. Jag brukar alltid kolla där först.
Har beställt därifrån många gånger. Aldrig några problem alls!
Har faktiskt varit nöjd men nästan allt jag köpt.
Överlag är jag nöjd med Temu. Både jag och sambon shoppar loss lite väl mycket därifrån, om jag skall vara ärlig. Hittills inte haft problem att skicka tillbaka varor, och pengarna tillbaka har inte heller varit något strul med.
Skulle dock säga att det är viktigt att läsa omdömena, och gärna köpa ifrån en säljare som redan sålt massor av just den varan du är ute efter. Chansar personligen inte med lite dyrare grejer, med få omdömen / få sålda artiklar.
Trosor och skor har motsvarat normal storlek. Men kläder är min erfarenhet hittills, ofta i stor storlek. Så kommer skippa kläder därifrån framöver känner jag.