-
Jag är 40år och gift sedan flera år tillbaka lever familjeliv med barn, hus, sommarstuga etc. Har ett ordnat och stabilt på liv.Men min fru har inte samma lust som jag har hon kan leva utan sex, som för så många andra har vi det bra i övrigt. Vi har pratat om detta mycket och landat i att öppna upp vårat förhållande. Hon har själv inte behov av att söka något, inte just nu iaf. Så just nu är det endast jag som söker.Att dessa upplägg förekommer vet jag, men det är ju utan för normen. Varken jag eller min fru vill skylta med detta inför alla vänner och bekanta.Men hur gör man då för att kunna träffa någon, vill som sagt inte söka i den närmsta kretsen just för att det är utanför normen. Jag vet att jag ser bra ut även om jag inte är den som hänger på gymmet flera dagar. Det finns ju sidor på nätet, tinder etc. Men att lägga upp en ansiktsbild känns inte bra. En bra text med anonym bild, är det rätt väg att gå? Jag skulle nog själv tolka det som att det är någon som är gift men ljuger om att dom lever i ett öppetförhållande. Att dom vilja dölja det.Någon som gjort denna resan som kan ge lite tips? Har ni hittat någon i samma sits som er själva?
-
Svar på tråden Öppet förhållande
-
Du skriver så klart i presentationen att du lever i en öppen relation, och att det får kontrolleras med frugan.
-
Nu är jag kvinna, men det fanns en hel del män som du på Tinder. Öppna förhållanden, anonyma bilder. Alltså det finns många tjejer som också enbart söker sex, frågan är varför man skulle ge sig in i ett KK-förhållande med en gift man? Du kommer nog inte få många napp på Tinder. Tjejer har många valmöjligheter och väljer nog alla dagar i veckan hellre att ligga med en singelman.
Andra saker att fundera på är ju att sådana förhållanden ofta slutar i att en eller båda får känslor, som inte var tanken från början. Drama, svartsjuka etc etc.. -
Anonym (Mlk) skrev 2024-06-25 07:39:37 följande:
Nu är jag kvinna, men det fanns en hel del män som du på Tinder. Öppna förhållanden, anonyma bilder. Alltså det finns många tjejer som också enbart söker sex, frågan är varför man skulle ge sig in i ett KK-förhållande med en gift man? Du kommer nog inte få många napp på Tinder. Tjejer har många valmöjligheter och väljer nog alla dagar i veckan hellre att ligga med en singelman.
Andra saker att fundera på är ju att sådana förhållanden ofta slutar i att en eller båda får känslor, som inte var tanken från början. Drama, svartsjuka etc etc..
Jag tror som du, att de flesta väljer sex med män som är singlar.
MEN... det finns kvinnor som är i samma situation som trådstartaren (lever i öppet förhållande) och som föredrar män med liknande förhållandestatus.
Jag lever själv i ett öppet förhållande och kan informera om att det även finns en hel del singelkvinnor som gärna ligger med en man i ett förhållande. Somliga motiverar det med att det är kravlöst. Andra med att de vill ha närhet men att de är i en fas i livet där de inte vill/kan/orkar bli kära.
Viktigast är hur som helst öppenhet - gentemot såväl partner som älskarinnor/liggkompisar.
-
Kan tillägga att jag är singel, kvinna och att om jag inte hade min nuvarande kk så var jag på gränsen att inleda något sexuellt tillsammans med en man som var sambo (och otrogen iofs). Så visst finns vi! Men tydligen inte många.
-
Kan garanterat säga att dom kvinnor som lever så är väldigt lätträknade. Och dom i sin tur har oräkneligt antal män att välja på på diverse sajter om dom skulle vilja det. Min väninna reggade sig på kul på några olika sajter (bodycontact, victoriamilan osv) och hennes brevlåda blev sprängfylld på bara några timmar. Antalet män som vill vara otrogna tycks oändligt.
Så för en man är utsikterna att lyckas få någon av dessa kvinnor på kroken är som att vinna på lotteri. För kvinnorna är det istället problem att lyckas fiska någon guldfisk ur havet av män.
Kanske bättre lägga ner det hela.....kan jag tycka. Spela rent istället.
-
Jag och min fru lever i ett öppet förhållande och har gjort det i flera år.
Din fru säger att hon inte är intresserad, i alla fall inte i dagsläget att söka någon själv. Men öppet förhållande innebär att hon har samma rätt att göra det som du. Den dagen hon bestämmer sig för att också vilja ha en kk (om den dagen kommer) så kommer hon kunna hitta män överallt, på alla dejtingsajter. Det enda som begränsar är hennes krav på vem hon vill träffa.
Som man att försöka ragga som gift på tinder, badoo osv och vara ärlig att man lever i öppet förhållande är helt lönlöst. Finns så oerhört många män som söker så varför ska en singelkvinna där ta en gift man när hon har massor av singelmän att välja mellan? De få kvinnor som har öppet förhållande där är nästan onåbara. Du är en av flera hundra kandidater. Är man inte väldigt snygg, charmig och alltid har haft lätt för att få kvinnor är det ingen idé att ens försöka på såna ställen.
Victoria milan, kan kanske funka, darkside, SDC osv men återigen så går det massor av män per kvinna som söker något casual så konkurensen är mördande.
Du kan jämföra det med att hon har ett stort, fulldukat smörgåsbord medan du får krypa runt på ett nysopat golv och leta brödsmulor.
Jag ser ok ut, ganska vältränad och kan föra mig socialt, är trevlig och hjälpsam, har humor och som singel fick jag väl till det lite då och då, med riktigt snygga kvinnor också ibland. Men som gift och söker något så är det verkligen stendött. -
Jag tror du har rätt i att finns valet så väljer nog dom flesta kvinnor en singel man. Jag tror att om detta ska fungera så vore det nog bäst att hitta någon i samma sits som mig själv.Anonym (Mlk) skrev 2024-06-25 07:39:37 följande:
Andra saker att fundera på är ju att sådana förhållanden ofta slutar i att en eller båda får känslor, som inte var tanken från början. Drama, svartsjuka etc etc..
Sen är jag medveten om att känslor kan uppstå även om vi har satt en del grundregler för att undvika detta. Men finns ju inga garantier. -
Anonym (Mlk) skrev 2024-06-25 07:39:37 följande:
Jag lever i ett öppet förhållande, och min man har absolut inga problem att hitta kvinnor på tinder, trots att (eller för att?) han är tydlig med vad dom kan förvänta sig i engagemang och tid.
Ingen av dessa relationer har slutat i förälskelse, drama, svartsjuka osv, dom som fortsatt en längre period har oftast slutat med att han fixat en trevlig kompis till mig.
-
Din man är ett extremt undantag isåfall. Är det något speciellt med honom kroppsligt eller utseendemässigt som gör att det fungerar? Min uppfattning är att för en upptagen man som söker kvinnor går det säkert 100 män på en kvinna. Om inte mer.Anonym (Love) skrev 2024-06-25 12:05:06 följande:
Jag lever i ett öppet förhållande, och min man har absolut inga problem att hitta kvinnor på tinder, trots att (eller för att?) han är tydlig med vad dom kan förvänta sig i engagemang och tid.
Ingen av dessa relationer har slutat i förälskelse, drama, svartsjuka osv, dom som fortsatt en längre period har oftast slutat med att han fixat en trevlig kompis till mig.
-
Den dagen din fru kommer över sitt inre motstånd och får upp ögonen för vilket urval hon har kommer att vara början på resan mot slutet min vän.
Så om inte du är väldigt attraktiv och alltid haft lätt att få kvinnor och din fru är högst medelmåttig så är inte det där en väg jag skulle satsat på.