• Joeysummer3

Öppet förhållande

Jag är 40år och gift sedan flera år tillbaka lever familjeliv med barn, hus, sommarstuga etc. Har ett ordnat och stabilt på liv. 
    Men min fru har inte samma lust som jag har hon kan leva utan sex, som för så många andra har vi det bra i övrigt. Vi har pratat om detta mycket och landat i att öppna upp vårat förhållande. Hon har själv inte behov av att söka något, inte just nu iaf. Så just nu är det endast jag som söker. 
    Att dessa upplägg förekommer vet jag, men det är ju utan för normen. Varken jag eller min fru vill skylta med detta inför alla vänner och bekanta. 
    Men hur gör man då för att kunna träffa någon, vill som sagt inte söka i den närmsta kretsen just för att det är utanför normen. Jag vet att jag ser bra ut även om jag inte är den som hänger på gymmet flera dagar. Det finns ju sidor på nätet, tinder etc.  Men att lägga upp en ansiktsbild känns inte bra. En bra text med anonym bild, är det rätt väg att gå? Jag skulle nog själv tolka det som att det är någon som är gift men ljuger om att dom lever i ett öppetförhållande. Att dom vilja dölja det. 
    Någon som gjort denna resan som kan ge lite tips? Har ni hittat någon i samma sits som er själva? 
  • Svar på tråden Öppet förhållande
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Förståndig) skrev 2024-06-25 12:13:06 följande:
    Din man är ett extremt undantag isåfall. Är det något speciellt med honom kroppsligt eller utseendemässigt som gör att det fungerar? Min uppfattning är att för en upptagen man som söker kvinnor går det säkert 100 män på en kvinna. Om inte mer. 
    Han kanske har väldigt låga krav på kvinnorna också... Ett hål är doppa i liksom. Jag har svårt att tro att alla kvinnorna ser bra ut och är smala.
  • Joeysummer3
    Anonym (Love) skrev 2024-06-25 12:05:06 följande:

Jag lever i ett öppet förhållande, och min man har absolut inga problem att hitta kvinnor på tinder, trots att (eller för att?) han är tydlig med vad dom kan förvänta sig i engagemang och tid. 

Ingen av dessa relationer har slutat i förälskelse, drama, svartsjuka osv, dom som fortsatt en längre period har oftast slutat med att han fixat en trevlig kompis till mig.

Använder din man en anonym bild på sig när han söker? Jag vill på samma sätt spela med öppna kort, men varken min fru eller jag vill skylta med vårat val inför vänner och bekanta som visa är på tex tinder. 
  • Anonym (vadsökes)

Vilken typ av kvinna söker du? Preferenser? 

• Anonym (Love)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-25 12:44:34 följande:
    Han kanske har väldigt låga krav på kvinnorna också... Ett hål är doppa i liksom. Jag har svårt att tro att alla kvinnorna ser bra ut och är smala.

Kan vara så enkelt att han har en lite trevligare kvinnosyn än andra... 

• Anonym (Love)
    Joeysummer3 skrev 2024-06-25 13:50:03 följande:
    Använder din man en anonym bild på sig när han söker? Jag vill på samma sätt spela med öppna kort, men varken min fru eller jag vill skylta med vårat val inför vänner och bekanta som visa är på tex tinder. 
    Nej han har inte anonyma bilder, vi är ganska öppna med hur vi jobbar. Vi undviker att vara öppna mot våra föräldrar. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Love) skrev 2024-06-25 14:40:38 följande:

Kan vara så enkelt att han har en lite trevligare kvinnosyn än andra... 

Så bara för att jag är mer selektiv och inte ligger med alla kvinnor har jag en sämre kvinnosyn?
  • Joeysummer3
    Anonym (vadsökes) skrev 2024-06-25 14:33:56 följande:

Vilken typ av kvinna söker du? Preferenser? 

Jag har inte riktigt satt upp några hårda krav. En kvinna hyffsat nära min egen ålder som är stabil, trygg i sig själv och tar hand om sig själv. Men det är nog mest personkemi som avgör vilket är svårt att bedöma via text. 
  • Joeysummer3
    Anonym (Love) skrev 2024-06-25 14:41:49 följande:
    Nej han har inte anonyma bilder, vi är ganska öppna med hur vi jobbar. Vi undviker att vara öppna mot våra föräldrar. 
    Fick många frågeställningar till dig nu som gjort resan. Men tog ni det steget direkt eller var det nån övergångsperiod? Fått några negativa vibbar från omgivningen?
  • Anonym (Love)
    Anonym (Förståndig) skrev 2024-06-25 12:13:06 följande:
    Din man är ett extremt undantag isåfall. Är det något speciellt med honom kroppsligt eller utseendemässigt som gör att det fungerar? Min uppfattning är att för en upptagen man som söker kvinnor går det säkert 100 män på en kvinna. Om inte mer. 

Det kan jag ju inte svara på.

Personligen tycker jag ju att min man är snyggare än dom flesta, men jag antar att han är ganska normal? Varken tjock eller smal, varken vältränad eller otränad, varken lång eller kort.

Dock tror jag att han kan ha en lite mer tilltalande approach än många, tex brukar han ha som regel att aldrig själv leda in samtalet på sex. Sen har han ju även berättat exakt vad dealen är redan i hans profil, så dom han matchar med borde ju söka ungefär samma sak.

• Anonym (Yes)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-25 14:42:25 följande:
    Så bara för att jag är mer selektiv och inte ligger med alla kvinnor har jag en sämre kvinnosyn?
    Ja du har en sämre kvinnosyn då sättet du utryckte dig på var att du ser kvinnor som har övervikt som mindre värda än smala.

det är ok att ha en egen preferens och bara dejta de som motsvara det, men människor är inte mindre värda sex eller kärlek bara för att du tycker att någon är mindre attraktiv pga normalvik, övervik eller fetma.
    sättet du uttrycker dig på är att folk som dejtar någon som inte är enligt din preferens har kompromissat. 
Svar på tråden Öppet förhållande