-
Jag är 40år och gift sedan flera år tillbaka lever familjeliv med barn, hus, sommarstuga etc. Har ett ordnat och stabilt på liv.Men min fru har inte samma lust som jag har hon kan leva utan sex, som för så många andra har vi det bra i övrigt. Vi har pratat om detta mycket och landat i att öppna upp vårat förhållande. Hon har själv inte behov av att söka något, inte just nu iaf. Så just nu är det endast jag som söker.Att dessa upplägg förekommer vet jag, men det är ju utan för normen. Varken jag eller min fru vill skylta med detta inför alla vänner och bekanta.Men hur gör man då för att kunna träffa någon, vill som sagt inte söka i den närmsta kretsen just för att det är utanför normen. Jag vet att jag ser bra ut även om jag inte är den som hänger på gymmet flera dagar. Det finns ju sidor på nätet, tinder etc. Men att lägga upp en ansiktsbild känns inte bra. En bra text med anonym bild, är det rätt väg att gå? Jag skulle nog själv tolka det som att det är någon som är gift men ljuger om att dom lever i ett öppetförhållande. Att dom vilja dölja det.Någon som gjort denna resan som kan ge lite tips? Har ni hittat någon i samma sits som er själva? -
Svar på tråden Öppet förhållande
-
Att komma överens om öppet förhållande med frugan är ju bara att ge henne frikort. Hon kommer att knulla med alla grannar och dina kompisar medan du själv kommer att få fortsätta att leva som munk! Bra jobbat!
Om du kommer till farsan Baloo här så ska han berätta hur du gör!
1. Regga dig på Tinder. Betala för guld. Du kan då ställa in så att bara de du 'likar' ser din bild och profil. Gör så. På den profilen är du singel, bra jobb, det ska indirekt framstå som att du är välbärgad och söker kvinnan i ditt liv, äktenskap, du är inte främmande för barn och allt det där.
2. Skaffa även ett till telefonabonnemang/sim-kort som ej är kopplad till din swish och som inte står i telefonkatalogen.
3. Ragga, knulla och ha kul. När du vill byta tjej plockar du bara ut det där sim-kortet ur telefonen en vecka eller två. -
Joeysummer3 skrev 2024-06-25 14:50:43 följande:Fick många frågeställningar till dig nu som gjort resan. Men tog ni det steget direkt eller var det nån övergångsperiod? Fått några negativa vibbar från omgivningen?Vi var så unga när vi bestämde att ligga lite på sidan av inte var hela världen, det var innan tinder osv, sen har det givetvis utvecklats tillsammans med vår relation. Vi har levt så nu i ca 20 år, och det funkar fortfarande.
Kan inte påstå att vi fått några egentliga negativa reaktioner. Förvånade och nyfikna reaktioner mest. Men det är ju inte direkt något som man skriker ut på torget, så inget jag någonsin diskuterat med typ kollegor eller likande.
En närstående fick veta genom att hen trodde att hen kommit på min man med att vara otrogen, vilket hen inte alls uppskattade, så hen blev bara lättad när det visade sig inte vara fallet.
-
Jag är kvinna och singel och hade aldrig velat inleda ens en sexuell relation med någon som är upptagen. Det blir för knepigt och risk för drama. En massa begränsningar de vi inte kan ses när vi vill osv.
tror du har störst chans om ni faktiskt är öppna om det med bild på dejtingsidor. Hade aldrig svept höger på en upptagen man utan profilbild. Det finns liksom en massa andra som är singlar och svepa höger på istället.
inse att ert förhållande bara är en djupare vänskap och gå vidare i livet istället. Snart har du slösat bort ännu fler år med att vara frustrerad bara för att få behålla huset och sommarstugan och den sk kärnfamiljen. Livet på andra sidan är rätt bra faktiskt. -
Nej, men hur du uttrycker dig om kvinnor som "hål" visar på att du har en kvinnosyn som gör att man helst inte är i närheten av dig.Anonym (Rob) skrev 2024-06-25 14:42:25 följande:Så bara för att jag är mer selektiv och inte ligger med alla kvinnor har jag en sämre kvinnosyn? -
Alla har ju olika preferenser såklart. Men generellt så anses smala vara snyggare av den stora majoriteten.Anonym (Yes) skrev 2024-06-25 14:53:51 följande:Ja du har en sämre kvinnosyn då sättet du utryckte dig på var att du ser kvinnor som har övervikt som mindre värda än smala.
det är ok att ha en egen preferens och bara dejta de som motsvara det, men människor är inte mindre värda sex eller kärlek bara för att du tycker att någon är mindre attraktiv pga normalvik, övervik eller fetma.
sättet du uttrycker dig på är att folk som dejtar någon som inte är enligt din preferens har kompromissat.
De är oftast de tjocka/mulliga du ser på tex Tinder då de har svårare att finna en partner. -
Fast det är ju inte ja som anser det. De var ju för att illustrera hur de som ligger med vem som helst ser på kvinnor och sex.Anonym (Love) skrev 2024-06-25 14:58:59 följande:Nej, men hur du uttrycker dig om kvinnor som "hål" visar på att du har en kvinnosyn som gör att man helst inte är i närheten av dig. -
Vad menar du? TS vill spela rent. Din väninna däremot som reggar en sida på kul är den som leker med andras känslor.Anonym (Förståndig) skrev 2024-06-25 11:23:11 följande:Kan garanterat säga att dom kvinnor som lever så är väldigt lätträknade. Och dom i sin tur har oräkneligt antal män att välja på på diverse sajter om dom skulle vilja det. Min väninna reggade sig på kul på några olika sajter (bodycontact, victoriamilan osv) och hennes brevlåda blev sprängfylld på bara några timmar. Antalet män som vill vara otrogna tycks oändligt.
Så för en man är utsikterna att lyckas få någon av dessa kvinnor på kroken är som att vinna på lotteri. För kvinnorna är det istället problem att lyckas fiska någon guldfisk ur havet av män.
Kanske bättre lägga ner det hela.....kan jag tycka. Spela rent istället.
Jag är kvinna med öppet förhållande och kan inte för mitt liv förstå hur någon kan vilja ha sex med samma människa i ett, två, fem eller femton (femtio?) år.
Gott råd till dej TS? Ja, det är att ragga lite försiktigt bland likasinnade och undvika trista, smalsynta "normaler". -
Extremt undantag 😂 Hur svårt är det att bli uppraggad? Inte det minsta.Anonym (Förståndig) skrev 2024-06-25 12:13:06 följande:Din man är ett extremt undantag isåfall. Är det något speciellt med honom kroppsligt eller utseendemässigt som gör att det fungerar? Min uppfattning är att för en upptagen man som söker kvinnor går det säkert 100 män på en kvinna. Om inte mer.
Men män har ofta en felaktig bild av sig själv, gamla fula kläder eller ful stil, spar tunt hår, spar för långt skägg eller rakar clean så de ser ut som förvuxna bebisar. Ölmage, gan ibland funka om det finns muskler också, annars måste den bort
Snygg, vårdad klädsel, klipp er i en frisyr som klär (inte ungdomlig fade heller) trimma skägget till fyradagarslängd, duscha, stoppa inte in tröjan i byxorna om du inte både är muskulös och smal, ha inte jeans med tvätt och en för liten t-shirt, slinga inte håret, ha inte bonnbränna etc etc. Rätt enkla saker att lista ut om man tänker efter, men få gör det.
Vad gör en kvinna som söker? Går hon runt i tantkläder eller för små byxor från 2018?
Och även om det blir omständigt, skit i att träffa nån på nätet, då lär du veta vad du gör för att sticka ut. -
Jag hade öppet förhållande tidigare med ennannan sambo. Först hade vi lite restriktioner som vi gradvis tog bort, men vi hade alltid regeln att vi skulle vara ärliga om att vi var i öppet förhållande och att aldrig träffa den andra i vårt gemensamma hem.
För min del gick det lätt. Jag är bisexuell och var bara intresserad av andra kvinnor, och det var lätt att hitta. För min sambo dock, som är man och letsde efter kvinna, var det mycket, mycket svårare. Han såg rätt bra ut, men i synnerhet var han charmig och duktig på att förföra, så han fick hur mycket napp som helst - tills han berättade att han var sambo med någon han inte avser göra slut med och att det enbart är något vid sidan om som han letar efter. De flesta kvinnor som han träffade ville inte ge sig in i något som inte kan leda någonvart. Andra misstrodde honom och trodde att han bara ville vara otrogen, vilket de inte ville medverka i. Det var inte omöjligt, men väldigt svårt och han fick lägga mycket tid och möda på letandet, allt medan jag var lycklig i mitt pilyamorösa liv där jag gick mellan min sambo och min flickvän.
För oss funkade det bra med öppet förhållande. Vi hade ett stabilt förhållande där vi älskade varandra innerligt och hade ett fungerande sexliv, vi litade på varandra och det fanns ingen som helst svartsjuka.
Vi letade inte heller på nätet utan när vi var ute.
-
Precis detta. Om någon påstår motsatsen så vill jag påstå att det tillhör extrema undantag.Aliona skrev 2024-06-26 08:13:15 följande:För min sambo dock, som är man och letsde efter kvinna, var det mycket, mycket svårare. Han såg rätt bra ut, men i synnerhet var han charmig och duktig på att förföra, så han fick hur mycket napp som helst - tills han berättade att han var sambo med någon han inte avser göra slut med och att det enbart är något vid sidan om som han letar efter. De flesta kvinnor som han träffade ville inte ge sig in i något som inte kan leda någonvart. Andra misstrodde honom och trodde att han bara ville vara otrogen, vilket de inte ville medverka i. Det var inte omöjligt, men väldigt svårt och han fick lägga mycket tid och möda på letandet, allt medan jag var lycklig i mitt pilyamorösa liv där jag gick mellan min sambo och min flickvän.