Batikhäxa skrev 2024-06-29 06:39:07 följande:
Mängderna är inte höga, nej. Men smygdrickande i sig, och duckande svar är stora varningsflaggor som tyder på problem. Dels med förhållningssätt till alkohol men även kring kommunikationen om det är så att ts skulle Vara obstinat. Då är ju gömma alkohol inte lösningen.
Och alkoholistens flaska behöver inte alltid vara tom, för flaskorna kan vara flera och gömda lite varstans. För alkoholisten kan vara enormt duktig på att (åtminstone en tid) flyga under radarn och veta hur man utåt sett undviker misstanke.
I övrigt så ja, en hel del frågor är obesvarade.
Det finns de som är konflikt rädda och kan få såna här beteenden.
Jag har träffat på såna här obstinata, som tur är aldrig i eget förhållande.
Men väl i andras och vet hur hemska dessa kan vara, även vid oerhört små intag av alkohol.
Men utan att verkligen veta, så är det ett alternativ utan tvekan.
Och visst är det varningsflagg, säger inget om detta.
Själv finner jag beteendet väldigt udda och få såpass små mängder.
Låter som TS har letat runt, men visst kan det finnas mer flaskor.
En sak som alltid fascinerar mig med när någon i hemmet dricker alkohol eller en massa alkohol.
Hur in i helvete missar man alkohollukten i andedräkten?
För jag känner sånt på säkert 10m avstånd enkelt, och det går inte gömma bakom annat heller även om de själva inbillar sig detta.
Hade en på jobbet som alltid luktade gammal bakfylla under ett gäng år, jag fick stå 2-3m från h*n och pga det luktade en blandningen av surt och alkohol.
Så hur kan man missa detta är jag fundersam på, nu har jag ett mycket välutvecklat luktsinne, men tycker inte en såpass stark doft ska gå missa ändå.