-
Min hustru Anna och jag åkte till fjällen för att vandra några dagar. Vi är 40+ och våra tonåringar klarar sig själva. Min fru älskar att fjällvandra men vi har ett företag ihop så det blir inte så ofta vi kan komma iväg. Väl på plats hände det som inte fick hända, jag fick värk i ett knä. Det händer då och då, vet inte varför och jag hade inte gjort något som orsakat det vad jag vet. Att vandra i fjällen var uteslutet och vi funderade på att åka hem. Men jag såg hur besviken Anna blev, hon hade sett fram mot detta hela våren. Så jag föreslog att hon skulle gå själv, vi hade bara planerat dagsturer och på dessa leder brukar det vara ett lämmeltåg av folk i alla åldrar. Hon behövde inte riskera bli ensam om det skulle hända något.Hon var inte svårövertalad och gav sig iväg. Och redan första dagen träffade hon en man som också gick ensam. De slog sig ihop, han var trevlig och vi åt middag ihop på kvällen. Han bodde i stuga och vi på hotell. Nästa dag tog de hans bil så jag kunde ha vår och köra in till stan istället för att sitta och uggla på hotellet. Hon var så glad på kvällen, hög på fjälluft och utsikt. Mitt knä var bättre men inte riktigt i skick för långa promenader så vi bestämde att hon skulle gå med sin vän en dag till.Nästa kväll var Anna helt annorlunda, tyst och inbunden. Jag förstod att något hänt och så småningom kröp det fram att de inte alls vandrat den dagen utan åkt till hans stuga och knullat. Ridå! Hur vi kom hem minns jag knappt, det var tårar och hårda ord blandat med isande tystnad. Jag ansåg att hon svikit ett förtroende och lagt sig med första bästa. Hon sa förstås att det inte var planerat men hon hade blivit blixtkär och inte kunde stå emot sina känslor. Plus att det var mitt fel som låtit henne gå själv! Som om hon inte kunde säga nej till kåta män!Jag var ändå beredd att förlåta men hemma flyttade hon genast ut och åkte till honom, visserligen under tårar och ursäkter, men hon var ju sååå kär.... Jag trodde vi hade ett superstarkt äktenskap och hon har aqldrig visat intresse för andra män eller klagat på något mellan oss. Så jag är helt krossad.Men det värsta av allt är att andra sagt samma sak, det är mitt eget fel som släppte henne ur sikte, lät henne gå med en annan man. Är vuxna kvinnor så svaga att de inte kan klara vara vänner med en man ens utomhus i fjällen? Måste kvinnor bindas fast och kontrolleras?
-
Svar på tråden Är det mitt fel?!
-
Nej, det är såklart inte ditt fel utan helt hennes eget ansvar.
-
Naturligtvis är det inte ditt fel, det är en horribel tanke!
Tydligen var ert äktenskap inte så starkt som du trodde. Har hon kanske varit missnöjd en längre tid utan att du har insett det?
Beklagar din sits. Det är jobbigt just nu. Om ett år eller så kommer det att vara mycket, mycket bättre. -
Konstigt folk du du har runt dig, givetvis är det inte ditt fel! Och att ditt ex sa så beror nog på att hon var trängd och skuldmedveten och försvarade sig på ett så korkat sätt.
Men ert äktenskap var uppenbarligen inte så bra som du trodde och hon har antingen inte velat eller orkat kommunicera vad som inte var bra. Det är också hennes fel. Annars hade hon inte fallit så lätt. Visst kan de flesta vuxna kvinnor umgås med män utan att sära på benen.
Men med tanke på det ogenomtänkta sätt som hon betedde sig på undrar jag om det håller?. Så gör inget drastiskt utan låt allt lugna ner sig. Jag blir inte förvånad om hon snart kommer tillbaka med svansen mellan benen och vil börja om.
Fast om du vill det är en helt annan sak... -
Din fru är rutten. Om hon ansåg att ni hade problem i er relation så borde hon sagt något istället för att knulla första bästa man.
-
Inte ditt fel och hade jag vart din fru så hade jag givetvis inte gjort som henne. Däremot hade jag vart besviken på att min man om han inte velat umgås med mig på annat sätt.
-
Självklart är det inte ditt fel. Det är bara en usel ursäkt från din frus sida,
Är man missnöjd med något i sitt äktenskap så pratar man om det. Inte är otrogen.
Kommer hon krypandes tillbaka så hoppas jag att du inte ger henne någon mer chans.
Det har hon inte förtjänat. -
Verkligen inte ditt fel.
Hon fick antagligen panik och kan inte se sig själv som den pissmyra hon är.
Det är lätt att kära ner sig i någon under rätt förutsättningar, exempelvis fina vandringar, sommar feeling och utsikt. Men jävligt svagt av henne.. att hon åker iväg till den snubben lär vara försvarsspel.
Erat förhållande kan ha varit väldigt starkt bara ditt ex som är svag som individ.
Försök leva vidare, ta hand om era tonåringar och träffa någon annan att ha kvällskul med. När ditt ex inser vad hon gjort så bara dumpa skiten! -
Nej detta är verkligen inte ditt fel!
Att din fru hoppar i säng men en okänd man, som hon träffat 24 timmar tidigare, medans du är kvar i stugan några kilometer bort är ju fullständigt respektlöst och förnedrande.
Att hon sa så var nog en försvarsmekanism från hennes sida för att för sig själv motivera sitt beslut och undantrycka skammen.
Är nog 50/50 att hon kommer krypandes tillbaka om några veckor/månader och vill "be om ursäkt och börja om igen".
Gå inte på det!
Nu vet du vilken typ av person hon är. -
Herregud så svinigt av henne!! Och era så kallade vänner?! Nej det här ligger 100 % på henne och ingen annan. Hon är väl för fasen inte svagsint som måste ha ledsagare för att inte knulla första bästa man som kommer förbi?? Hon hade aldrig klarat en vanlig arbetsplats, det förstår ju var och en *ironi*
Tycker grymt synd om dig ts! Jag tror hon har mått dåligt i relationen en längre tid eller iaf så har känslorna bara försvunnit ändå. Det här beror inte på att du råkade lämna henne på egen hand ett par dagar, men det skulle ju vara intressant att veta den riktiga bakgrunden från hennes sida. Man blir inte bara blixtkär om man trivs i relationen. -
Vad menar du "inte umgås på annat sätt"? Det blir inte mycket resor men vi försökte alltid få tid tillsammans och göra saker, gå ut och äta, gå på någon aktivitet eller föreställning.Anonym (Det) skrev 2024-06-30 14:47:03 följande:
Inte ditt fel och hade jag vart din fru så hade jag givetvis inte gjort som henne. Däremot hade jag vart besviken på att min man om han inte velat umgås med mig på annat sätt.