Inlägg från: Anonym (Håller med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Håller med)

Vill träffa nån, men inte Tinder

Håller med ovanstående, max en vecka om det är möjligt.

• Anonym (Håller med)
    Anonym (Somehow someday) skrev 2024-07-05 18:51:06 följande:
    Fast då hinner jag inte ens bli intresserad. För att jag själv ska kunna utveckla någon slags känslor så krävs mer tid, och träffar jag nån IRL utan att ha utvecklat lite mer intresse innan så blir det lätt så att jag låser mig och hittar fel på honom istället. 
    Känslor utvecklas under lång tid, men det görs bäst irl. Det är ofta först när man träffas som man vet om det finns något intresse alls. Du kanske behöver våga utmana dina egna mönster här.
  • Anonym (Håller med)

Kan tyvärr meddela att det mesta som är online och i appar är köttmarknad. Det finns bra personer där också men det är verkligen en nål i en höstack. Inte för att det är lättare irl, där träffar man färre personer men samtidigt större chans att det ska vara en bra person. Det går kanske lite på ett ut?

• Anonym (Håller med)
    Anonym ("Kille" 40+) skrev 2024-07-06 18:59:23 följande:
    I teorin ja, men problemet kvarstår vart jag skall vända mig för att komma i kontakt med någon.
    Har inte testat någon sådant ställe för nätdejting (har nyligen hittat detta forumet och det passar mig mycket tackvara att det går vara anonym är för blyg/privat).
    Att kunna gömma sig bakom ett alias, i alla fall första tiden passar mig bättre.
    Helgon var inte en dejtsida och FL är det definitivt inte! Även om man kan råka lära känna personer här. Happy Pancake har nicknames, men du kommer inte långt om du inte vill visa bilder, åtminstone privat.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Somehow someday) skrev 2024-07-06 20:04:43 följande:

Håller faktiskt inte med. Jag hade absolut kunnat träffa nån som inte visar bild på sig. Jag är själv likadan, slipper det helst. Min erfarenhet är att det brukar gå väldigt bra på de dejterna sen när man väl ses. 

Jag är medveten om att Helgon inte var en dejtingsajt och det är just därför den fungerade så bra. Dejtingsajterna som finns nu idag fungerar dessvärre inte. Jag är övertygad om att det förstör rätt mkt att ha regelrätta sajter och appar för dejting. 

Du behöver inte hålla med. Jag har mer erfarenhet än dig på sådana ställen verkar det som och även som kvinna måste man faktiskt kunna visa bild av sig själv även om du tycker att just du tänker annorlunda. Det är inte du som ska välja dig själv utan andra som ska lockas till dig. Man kommer en bit på väg med en bra presentation men bilder är ett måste rätt snart. Du behöver inte tro mig, testa själv. Jag skulle iaf vägra träffa någon jag inte sett på bild innan.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Woman) skrev 2024-07-07 00:30:40 följande:

Helt rätt, en bild är ett måste. Minns att jag chattade med en kille på en dejtingapp, han var anonym efter ett tag ville han berätta en viktig sak innan vi träffas, ju att han var gift och hade tre barn men bla bla bl. Blockade honom och slutade med den dejtingsidan. Testade i det fysisk livet, finns få att att träffa och det händer jättesällan. Sedan har jag inte lust att gå på event för att söka.. Hellre ha kul och stänga av sökandet. juste på tal om ghoasting som TS nämnde, det händer även med folk man träffar irl.
    Börjat nu på nätdejting men har inte alls stora förhoppningar  om att hitta någon men gör mitt iaf. 

Skulle aldrig ta kontakt med någon anonym för flera anledningar, t.ex. trygghet( vf ska man vara så anonym) dock finns psykopater och stalkers som är offentliga egentligen. 
    Men i bästa fall om personen är verkligen ärlig och inget fel kan utseendet gör att man inte vill träffas. Och då har man slösar sin och andras tid på chatt. Utseendet är inte allt men är ändå viktig och påverkar attraktionen.

Kan bara skriva under på allt du berättar! Det verkar som att många killar utan bild är i relationer redan och irl är en mycket smalare marknad ändå. Man får se till att sätta sig i sociala sammanhang och hoppas på det bästa. Även om man "bara" lär känna nya vänner så kan det hända att de i sin tur råkar ha bekanta som man lär känna också, så blir det en positiv spiral av ett större nätverk.

Exakt, att sitta och chatta i flera veckor är också att slösa tid tycker jag eftersom man ofta är annorlunda irl. Därför tycker jag det är bra om man kan få till en dejt inom en, max två veckor. Men en bild är ett måste. Jag tänker inte lägga en massa energi på någon som visar sig vara helt fel för mig, jag kan helt enkelt inte vara tillsammans med någon som jag inte attraheras av fysiskt. Måste inte vara fyrverkerier men ja, utseendet är ändå också viktigt.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Rob) skrev 2024-07-07 22:07:41 följande:
    Man lär sig efter ett tag hur man ska undvika tjockisar.  Undvik de som saknar helkroppsbild är tips nr 1.
    I call bullshit. Jag har en välformad kropp och har inga helkroppsbilder, inte ens halvkropps. Ser du inte på ansiktet vilka som är tjockisar...?
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Rob) skrev 2024-07-07 23:22:17 följande:
    Jo, såklart. Är du fet syns det i ansiktet direkt.
    Men jag går inte igång på mulliga kvinnor heller och där är det inte alls uppenbart om hon är smal genom att bara utgå från ansiktet.
    Jo, men inte bara feta personer. Även de som har "trivselvikt" syns det typ alltid i ansiktet, iaf på kvinnor. Frågan är vad du menar med mullig med tanke på att du nämner stor rumpa/tjocka ben. Jag tycker det är sällan man ser kvinnor som har normal kropp upptill och sedan så pass fläskigt nertill att det inte borde funka för de flesta killar.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Rob) skrev 2024-07-07 23:36:05 följande:
    Jag tror vi har lite olika definitioner om "trivselvikt" och vad som är smalt och inte.  Antingen det eller så har du mycket bättre koll än jag. Jag har svårt att tro att du kan på ansiktet om en kvinna har bmi 19 eller bmi 22 tex. En del smala kan ha ganska runda ansikten. Även en del med trivselvikt kan ha ganska synliga nyckelben också tex.
    BMI säger tyvärr inte allt om en persons kroppsform och nyckelbenen kan du glömma att titta på. Däremot kan du titta på kinder och runt/under hakpartiet, där brukar det främst visa sig. Generell ansiktsstruktur kan också ge en hint. Det är väl ett helhetsintryck. Det vore intressant att sitta och jämföra bilder och se om vi har samma uppfattning om vad som är smalt vs mulligt och om vi kan gissa rätt på ansiktet vilken kroppsform personen har!
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Rob) skrev 2024-07-08 00:12:44 följande:
    Det hade varit intressant. Men det du säger stämmer när det gäller överviktiga.  Däremot går det inte att se på en som har trivselvikt.   Som sagt kan smala ha väldigt runda ansikten och hade du bara ser ansiktet hade du trott att hon var mullig eller tjock.
    Är du man eller kvinna förresten?
    Kvinna. På män tycker jag att det syns ännu tydligare faktiskt.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Rob) skrev 2024-07-08 12:12:42 följande:
    Jag trodde inte kvinnor brydde sig särskilt mycket om mäns fysik.  Om män är orolig för att kvinnan ska vara tjock. Verkar kvinnor vara mer orolig för att mannen ska vara kort.
    Längden är inte så viktig, personlighet är mycket viktigare isf. Jag har haft flera kraftigt överviktiga män i mitt liv, jag är trött på att behöva kompromissa med utseendet när inte ens personligheten finns där så nu satsar jag på att bli nöjd på båda områdena istället. Kräver inga magrutor (en man ska inte ha för mycket muskler heller helst) men vill inte ha en kagge på framsidan, det är huvudsaken. Annars kan en kille vara rätt smal, så länge han inte är rent mager. Men igen, även där kan personlighet väga tyngre om han är smal.
Svar på tråden Vill träffa nån, men inte Tinder