Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Vill träffa nån, men inte Tinder

Först och främst behöver du göra plats för en man i ditt liv, redan innan du träffat någon behöver han prioriteras.  Jag ser i det du beskriver att du är ganska fyrkantig och bestämd i förväg , krav ska du självklart ha men se till att dom är sunda och inte en ursäkt för att slippa anstränga dig. Att vilja träffa någon gör att du automatiskt har krav på dig själv att nånstans skapa den möjligheten också. 

Jag förstår din poäng med djupare utbyte, jag är själv en sån som helst vill bli knullad mentalt först innan jag ens tänker tanken på att kyssa honom.  Det I sig ställer krav på dig också att leta dig till såna sammanhang där likasinnade kan finnas.  Du behöver inte nätdejta men kanske leta efter grupper, plattformar och forum där du kan möta folk med intellektuellt utbyte och kanske i lite mer lättsamma sammanhang.  Här handlar det om att tänka till kring vad du är intresserad av och vad du vill ha ut av ett djupare prat och djupare connection. 

Som ensamstående själv fattar jag att det är svårt att vidga vyerna men det kan vara värt att se över din vardag och se vad du kan göra för förbättra chanserna till nya bekantskaper . Låt folk veta att du finns och att du är singel och sökande. 

När du väl får kontakt med någon se då till att du behåller huvudet på axlarna i verkligheten och inte svävar iväg i fantasier och förhoppningar. Att träffas också samtidigt som ni pratar på nätet är utmärkt att behålla förnuftet. Då får du se om det han säger stämmer med den han är. Det funkar även att prata i telefon och videosamtal.  Se det som att ha både hängslen och livrem samtidigt. Du slipper bli fångad i rosa glasögon och du får tidigt veta om.killen är den han säger att han är. 

Svar på tråden Vill träffa nån, men inte Tinder