• Anonym (Rob)

Vill träffa nån, men inte Tinder

Anonym (Hm) skrev 2024-07-05 20:53:32 följande:

Du kommer inte träffa någon. Så länge du har den inställning du har så kan du glömma det. 

Du vill hitta en man som:
    - Är väldigt intelligent.
    - Stimulerar dig mentalt.
    - Inte har barn.
    - Villig att snacka på nätet i flera månader innan en första dejt. 
    - Tycker det är helt ok att bara träffas varannan helg.
    - Främst vara intresserad av ditt intellekt.

Och det ska dessutom vara ?kärlek i versaler? och ?slå gnistor? om er kärlek. Givetvis ska han också vara en bra man och tycka älska dig lika mycket tillbaka. Du vägrar också dejtingappar/sidor samt att lägga upp bilder på dig själv. Som sagt, du kan glömma att träffa någon när du har den här inställningen och dessa krav. Hade helvetet frusit till is och det ändå hänt att du träffade någon hade du lämnat honom också till slut när det inte är spännande, slår gnistor eller är ?mentalt stimulerande? nog längre. Precis som du säger att du redan lämnat dina tidigare partners. Du har helt orealistiska föreställningar och förväntningar på hur det ska gå till och vara. Jobba på dig själv innan du ens funderar på att försöka träffa någon.

"I'm looking for a man in finance. Trust fund. 6-5. Blue eyes."
  • Anonym (Rob)
    Anonym (L6h4) skrev 2024-07-07 20:41:49 följande:

Dejting på nätet är tärande även om man har utseendet för sig. Så många som fejkar med gamla bilder eller tar bort 10 kg eller 10 år.
    Är torftiga i skrift så man hinner tröttna innan det blir dags att ses. 
    Visar sig vara gifta eller tandlösa eller alkoholppverkade när man ses. Eller har små barn fast de sagt barnfria eller tonåringar.

Då räknar jag inte ens med de som är gold diggers eller rent äckliga. 

Alltså väldigt få ärliga. 

Man lär sig efter ett tag hur man ska undvika tjockisar.  Undvik de som saknar helkroppsbild är tips nr 1.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Somehow someday) skrev 2024-07-07 22:59:00 följande:
    Jag visar aldrig helkroppsbild och jag väger 54 kg till mina 173 cm. Jag tycker att vem som helst borde kunna räkna ut att jag inte är tjock när de ser mina axlar, nyckelben osv. 
    Tja, axlar, nyckelben, fingrarna, osv. Är såklart andra sätt man kan se om personen är smal eller rund. Men sen finns det ju en del som är smalfeta också...  Eller har stor rumpa/tjocka ben.  Men det är ju inget som syns om man visar en bild ner till axlarna.  Varför har du ingen helkroppsbild?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Håller med) skrev 2024-07-07 23:05:32 följande:
    I call bullshit. Jag har en välformad kropp och har inga helkroppsbilder, inte ens halvkropps. Ser du inte på ansiktet vilka som är tjockisar...?
    Jo, såklart. Är du fet syns det i ansiktet direkt.
    Men jag går inte igång på mulliga kvinnor heller och där är det inte alls uppenbart om hon är smal genom att bara utgå från ansiktet.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Håller med) skrev 2024-07-07 23:26:13 följande:
    Jo, men inte bara feta personer. Även de som har "trivselvikt" syns det typ alltid i ansiktet, iaf på kvinnor. Frågan är vad du menar med mullig med tanke på att du nämner stor rumpa/tjocka ben. Jag tycker det är sällan man ser kvinnor som har normal kropp upptill och sedan så pass fläskigt nertill att det inte borde funka för de flesta killar.
    Jag tror vi har lite olika definitioner om "trivselvikt" och vad som är smalt och inte.  Antingen det eller så har du mycket bättre koll än jag. Jag har svårt att tro att du kan på ansiktet om en kvinna har bmi 19 eller bmi 22 tex. En del smala kan ha ganska runda ansikten. Även en del med trivselvikt kan ha ganska synliga nyckelben också tex.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Håller med) skrev 2024-07-08 00:01:16 följande:
    BMI säger tyvärr inte allt om en persons kroppsform och nyckelbenen kan du glömma att titta på. Däremot kan du titta på kinder och runt/under hakpartiet, där brukar det främst visa sig. Generell ansiktsstruktur kan också ge en hint. Det är väl ett helhetsintryck. Det vore intressant att sitta och jämföra bilder och se om vi har samma uppfattning om vad som är smalt vs mulligt och om vi kan gissa rätt på ansiktet vilken kroppsform personen har!
    Det hade varit intressant. Men det du säger stämmer när det gäller överviktiga.  Däremot går det inte att se på en som har trivselvikt.   Som sagt kan smala ha väldigt runda ansikten och hade du bara ser ansiktet hade du trott att hon var mullig eller tjock.
    Är du man eller kvinna förresten?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Somehow someday) skrev 2024-07-07 23:34:54 följande:
    Jag vill inte skicka bilder eller visa upp dem på nätet då de kan komma i orätta händer. Den som träffar mig ser att jag definitivt inte är tjock utan snarare det motsatta. 
    Jag pratar inte om nakenbilder.  Tighta träningskläder eller slimfit jeans och en åtsittande t-shirt eller blus.  
    Men tolkade det som du visade en bild ner till midjan iaf ?  Och är du så smal som du säger så syns det på armar axlar, osv.  Men ja annars är det vanligt att mulliga till tjocka döljer sig i vida svarta kläder eller helt enkelt inte har någon helkroppsbild.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Håller med) skrev 2024-07-08 08:29:23 följande:
    Kvinna. På män tycker jag att det syns ännu tydligare faktiskt.
    Jag trodde inte kvinnor brydde sig särskilt mycket om mäns fysik.  Om män är orolig för att kvinnan ska vara tjock. Verkar kvinnor vara mer orolig för att mannen ska vara kort.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Somehow someday) skrev 2024-07-08 12:20:25 följande:

Spelar ingen roll, jag är inte bekväm med detta. Är oerhört restriktiv med bilder överlag. Man ser överarmar och ner till bysten på mina bilder. Om mannen är så oroliga för att stöta på en tjock person när de väl träffas IRL att de väljer bort alla utan helkroppsbilder är det ju löjligt. Kan lova att de enda som blir missnöjda med min kropp IRL är de som gillar mulliga. 

Och varför denna rädsla för att dejta nån som man inte vet exakt hur den ser ut i alla vinklar? Det är väl bara att se till att ha en trevlig dejt och sen tacka för sig, man träffar en människa och kan väl prata iaf, precis om man gör med kollegor? Är det så hemskt att råka träffa nån som inte faller en i smaken? Det är ju en risk man tar. 

Dessutom finns det folk som är väldigt fotogeniska och ser fina ut på bild men alldagliga i verkligheten, eller motsatsen (de som inte alls gör sig på bild men snygga IRL). Så oavsett finns ju risken att bli besviken. Varför så rädd för besvikelse? 

Absolut, bor man nära varandra så kanske man kan ta chansen.  Men jag har ibland åkt upp till 10 mil för en dejt och då kanske man inte vill chansa. 

Sen är det väldigt få tjejer som vill ses tidigt. Oftast snackar man i ett par veckor till flera månader innan de ens överväger att träffas. Så det blir en ganska stor investering man gör för något som kanske inte var intressant från början.

Därav tycker jag att bilderna är viktiga.
Svar på tråden Vill träffa nån, men inte Tinder