Inlägg från: Anonym (Igenkänningsfaktor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Igenkänningsfaktor)

Aldrig törstig, hur ofta dricker ni?

Jag är ungefär som du, har sällan törst och dricker på tok för lite. Går och kissar 2-3 gånger om dagen, inte jättemörkt urin men mörkare än det borde vara, lite medelmörkt kan man säga. En kompis föreslog att fylla en halvlitersflaska med vatten och se till att den är tömd före lunch, sedan en gång till före kl 18, sedam en gång till innan sovdags tror jag, minns inte. Funkade inte för mig men kanske för någon annan som läser.

Jag tror det är bra om man hittar något som är gott att dricka, peta in vätska lite här och där under dagen.

Anonym (Bara kaffe) skrev 2024-07-05 21:56:08 följande:
    Dricker man mycket efter kl 18 kan man ju inte sova! 🙂

Ts jag är likadan. Men jag dricker mycket kaffe, vilket bara gör saken ännu värre.
    Nä det är sant, mindre vätska efter 18, annars måste man väl upp mitt i natten och kissa.
    Anonym (Undrande) skrev 2024-07-05 21:49:44 följande:
    Skönt att man inte är ensam om det här! Ja jag försöker dricka 1 liter på förmiddagen och 1 liter på eftermiddagen /kvällen. Men ibland är det svårt. Men jag märker helt klart när jag druckit för lite för då är jag så otroligt seg, trött, gnällig, osv. 
    Jag får inte i mig en hel liter per dag ens kan jag säga. Känner mig som en kass människa för att jag inte lyckas dricka mer. Borde säkert, tänker på njurarna mm. Jag får väl se till att försöka bli bättre helt enkelt :)
    Anonym (e) skrev 2024-07-05 22:02:28 följande:
    fast om det hjälper din lkropp annars, so what
    Med tanke på att jag redan har sömnproblem så är det rätt viktigt att minska risken för att vakna.

Jag har iaf fått i mig lite mer än en halvliter idag :) Inledde morgonen med Arlas proteindryck (chokladsmak) och sedan vatten till lunchen, så ca 6 dl just nu. Vi kanske kan försöka peppa varandra i tråden till att dricka lite mer? :)

Svar på tråden Aldrig törstig, hur ofta dricker ni?