Anonym (Magen) skrev 2024-07-08 22:12:52 följande:
Så ledsen för min runda, hårda mage trots träning!
Så knasigt, vad det gäller andra lägger jag aldrig någon värdering i kroppens utseende, men min egen!
Jag tränar regelbundet, äter en hyfsat bra kost utan massa läsk, sötsaker o annat. Gör bra val, äter ex mörkt bröd, fullkorn o vettig mat, men absolut - skulle kunna bli ännu bättre.
Jag är smal, har muskler, även magmuskler - MEN magen är ständigt hård, rund o ser gravid ut. VARFÖR?
Vad ska jag göra?
Kan inte minska sötsaker
Kan inte träna mer
Tror inte det är gluten eller laktos-problem, jag har aldrig ont.
Jag ser konstant gravid ut och jag tycker detta är så jobbigt, har hellre en mjuk bilring.. Tips?
Jag håller helt med alla tidigare som skriver att det med absolut största sannolikhet iaf delvis beror på nåt du reagerar på i kosten. Det kan vara allt ifrån för mycket gelbildande fibrer till obalans mellan omega-3 och omega-6.
Sen undrar jag även om du har varit gravid tidigare? Din mage ser nämligen ut exakt som min, och den blev så efter att bukmusklerna delades i samband m graviditet. När jag inte ätit/magen är tom är den ok, men så fort jag äter nåt så vips är magen som om jag var i femte månaden typ... Om det är samma anledning för dig bör du se över din träning så att du inte tränar på ett sätt som förvärrar snarare än avhjälper problemet.