• Anonym (Ingen)

Stor brist på attraktiva män.

Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.

Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 

• Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.
  • TvillingmammaVästgöte

De riktigt bra männen, med både attraktivt yttre, bra jobb och emotionell kompetens, de är sällan ute på marknaden. De går åt fort , oftast redan i tjugoårsåldern och sen håller kvinnorna oftast hårt i dem? medvetna om att det inte går att få bättre. 

• Anonym (Mannen)
    Dr Nail skrev 2024-07-15 12:18:20 följande:
    Det är ju så sant! Det är nåt som händer efter 35 som får dem att se så trötta ut. En vän från USA påpekade under sitt besök "young girls in stockholm are so pretty but those over 40 just look worn out and finished" Undrar varför...
    Därför det är så viktigt för kvinnor att träffa sin man i 25 års åldern när hon har sin peak. De kvinnor som väntar kommer att få problem. I synnerhet om de väntar till 35+.
  • TvillingmammaVästgöte
    Det är ju så sant! Det är nåt som händer efter 35 som får dem att se så trötta ut. En vän från USA påpekade under sitt besök "young girls in stockholm are so pretty but those over 40 just look worn out and finished" Undrar varför...

Dubbelarbetet med jobb och barn. 

Jag kommer ihåg när vi tog en höstlovsresa en gång, från Arlanda , jag var fyrtio och helt slut av allt, såg fram emot en vecka på All inclusive. Runt om kring oss satt en massa småbarnspar och framför allt mammorna såg dödströtta ut allihop. Min man sa, du ser ju helt klart piggast ut av allihop här, de ser ju helt slutkörda ut. Och det var sant, det gjorde de. 

Kanske finns en grund för den nya Soft Girltrenden. 

• Dr Nail
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-07-15 12:24:50 följande:

Dubbelarbetet med jobb och barn. 

Jag kommer ihåg när vi tog en höstlovsresa en gång, från Arlanda , jag var fyrtio och helt slut av allt, såg fram emot en vecka på All inclusive. Runt om kring oss satt en massa småbarnspar och framför allt mammorna såg dödströtta ut allihop. Min man sa, du ser ju helt klart piggast ut av allihop här, de ser ju helt slutkörda ut. Och det var sant, det gjorde de. 

Kanske finns en grund för den nya Soft Girltrenden. 

Ja det syns tyvärr att livet inte varit snällt mot dem.

Jo, fast en soft girl behöver väl en rik daddy? Det måste ju va ännu svårare, hur ofta hittar man en sån??
  • Anonym (Kenta33)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-07-15 12:20:44 följande:

De riktigt bra männen, med både attraktivt yttre, bra jobb och emotionell kompetens, de är sällan ute på marknaden. De går åt fort , oftast redan i tjugoårsåldern och sen håller kvinnorna oftast hårt i dem? medvetna om att det inte går att få bättre. 

Problemet här för kvinnorna är att männen peakar vid 35-45. Dvs en man som håller sig fräsch, är smart och successivt blir högavlönad är MKT mer attraktiv vid 40 än 25. 9 av 10 kvinnor däremot är mer attraktiva vid 25 än 40. Mao kommer mannen vid 40 få otroliga möjligheter han inte hade vid 25.

Har sett flertalet sådana fall. Mannen träffar en kvinna på ?hans? nivå vid 25-30. De får barn etc. När mannen är vd och har ett moget utseende vid 40-45 och har ett välvårdat yttre så visar nya damer intresse som är av en HELT annan kaliber än frugan. Då blir det ofta vänstrande och skilsmässa. 

Svårt för en man att hantera att alla de där toppensnygga tjejerna han alltid dreglat över plötsligt blir intresserade

• Anonym (hamb)
    Postman skrev 2024-07-14 23:39:14 följande:

Du får ge dig ut utomlands och leta då. 

Håller med Postman. Leta inte bland svenska män.

TS: Jag personligen tycker inte heller det svenska utseendet är så snyggt. Väldigt feminint hos männen, med små näsor och neutrala ansikten och runda ögon. Kvinnorna ser inte heller supersnygga ut. Jag tycker nordeuropéer generellt har lite stora kroppar osv.

Obs är själv svensk. Men tycker väl tex spanjorer är snyggare. Men det är bara en smak. Så länge personen är hälsosam och ren så blir den attraktiv om den är intressant tycker jag.
  • Anonym (Rob)

Jag upplever det precis som dig fast för kvinnor. 

Anonym (Hmm) skrev 2024-07-15 00:42:14 följande:

Jag kan bara hålla med, tycker det är jättesvårt att finna någon jag tycker är attraktiv  men det är mycket mer än utseendet som spelar in i det. Av 100 KVINNOR på gymmet så kanske det är 2 som ser intressanta nog att inleda ett samtal med. Men så tänker nog de flesta kvinnor om man bara tittar på yta och kroppsspråk. Det är ju först när man lär känna någon man vet om kemin finns där.

men sen har det mycket att göra med var man är och i vilket sammanhang. När jag var på semester i Stockholm senast så kollade jag på tinder och där var det många fler KVINNOR som hade trevliga profiler och såg vettiga ut jämfört med hemma.

• Anonym (Kenta33)
    Anonym (hamb) skrev 2024-07-15 12:46:09 följande:
    Håller med Postman. Leta inte bland svenska män.

TS: Jag personligen tycker inte heller det svenska utseendet är så snyggt. Väldigt feminint hos männen, med små näsor och neutrala ansikten och runda ögon. Kvinnorna ser inte heller supersnygga ut. Jag tycker nordeuropéer generellt har lite stora kroppar osv.

Obs är själv svensk. Men tycker väl tex spanjorer är snyggare. Men det är bara en smak. Så länge personen är hälsosam och ren så blir den attraktiv om den är intressant tycker jag.
    Då avviker du från de flesta kvinnor. Mannens längd är hans främsta fördel. Vi som är 190 har ett hopplöst övertag mot 170cm männen
  • Anonym (T)
    Trötta på folk som dig troligvis. Jag är kvinna men tycker ej att kvinnor över 40 ser förjävliga eller trötta ut. Flera av mina vänner är över 50 och vackra. Utseendehetsen skadar människor. 
  • Mia448
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-15 12:21:55 följande:
    Därför det är så viktigt för kvinnor att träffa sin man i 25 års åldern när hon har sin peak. De kvinnor som väntar kommer att få problem. I synnerhet om de väntar till 35+.
    När jag var 25 misstogs jag för att vara 16.. Såg vuxen ut först efter 30 
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.