• Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende)

Hatar tjejer mörka män?

Tjena!
    Visste inte riktigt vilken kategori som den här tråden utgör, men det har inte med saken att göra.

Grejen är den att jag är en 19-årig kille. Föräldrarna är födda och uppväxta i Sydamerika, men båda föräldrarnas släkt härstammar från Spanien.

Jag växte dock upp i Sverige. Trodde aldrig att det skulle bli så, men under hela min uppväxt blev jag söndermobbad för mitt utseende av både tjejer och killar, men framförallt av tjejer. Kunde hända att jag satt på random ställen och att en grupp av tre tjejer gick förbi mig, bara för att sedan göra kräkljud och säga "ewwwww". Har också fått höra av en tjej att jag ser ut som en albansk n*g*r.
    Hur ser jag då ut? 
    Jo, jag har mörka tjocka ögonbryn, en tydlig käklinje, synliga kindben och mörkbrunt lockigt hår. 
    Är det här ett utseende som tjejer hatar? Det känns nästan så. 

• Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?
  • Anonym (Varken eller.)

Bryr mig inte så mycket om hudfärger faktiskt. Värderingar är viktigare.

• 567890
    Problemet är att jag knappt har vänner.
    Inte bara har jag komplex för mitt utseende. Jag är inte neurotypisk. Är väldigt naturligt introvert, så har liksom aldrig varit klassens pajas och de gångerna jag har försökt att vara lite mer öppen har jag bara fått konstiga blickar. Nästan som att ingen förväntar sig att jag ska göra något.

Om du skaffar en flickvän nu kommer hon att undra över varför du inte har något socialt liv och varför du är så bitter, hon kommer inte vilja vara den som ska rädda ditt liv och ditt mående. Och ja, dina tankar skulle finnas kvar även om du skaffade flickvän.

Fokusera först på att hitta vänner som gör dig glad, intressen där du får energi och börja sen dejta. Om ditt mående var bättre skulle du inte tro att det handlar om hudfärg eller rasism om du blev ratad utan bara för att hon inte blev attraherad (vilket är helt normalt).

Anonym (Nina) skrev 2024-07-21 02:33:12 följande:

Tack 🙏🏼????

Ja men då tycker jag definitivt att det verkar som om tjejerna hade någon typ av intresse av dig!

Om du blev behandlad som om du inte fanns, vilket jag ofta kunde känna under gymnasiet, så kan det kanske ha varit så att tjejerna i din klass inte är så sociala. De kanske har sina gäng där de vägrar släppa in någon annan. De kanske har fullt upp med sitt eget och inte ödslar någon tid på att lära känna så många nya människor. Eller är jag helt fel ute om jag resonerar så?
    Jag vet att det är lite klyschigt att skylla på att de kanske kände sig hotade, men ofta är det så enkelt. Att de hade förutfattade meningar om dig innan de ens lärt känna dig.

I min umgängeskrets beskriver vi killar vi är intresserade av som "fina" eller "söta". Det är lite mer mening i de orden än att bara säga t ex "snygg", lite mer intimt.

Det kan vara så. En till grej är att majoriteten av de i min klass det hår året var stockholmare och därför hängde de också bara med andra stockholmare d.v.s. killar och tjejer.

Jag passade inte alls in bland dem, men det kan vara som du säger då.
    567890 skrev 2024-07-21 10:50:09 följande:
    Problemet är att jag knappt har vänner.
    Inte bara har jag komplex för mitt utseende. Jag är inte neurotypisk. Är väldigt naturligt introvert, så har liksom aldrig varit klassens pajas och de gångerna jag har försökt att vara lite mer öppen har jag bara fått konstiga blickar. Nästan som att ingen förväntar sig att jag ska göra något.

Om du skaffar en flickvän nu kommer hon att undra över varför du inte har något socialt liv och varför du är så bitter, hon kommer inte vilja vara den som ska rädda ditt liv och ditt mående. Och ja, dina tankar skulle finnas kvar även om du skaffade flickvän.

Fokusera först på att hitta vänner som gör dig glad, intressen där du får energi och börja sen dejta. Om ditt mående var bättre skulle du inte tro att det handlar om hudfärg eller rasism om du blev ratad utan bara för att hon inte blev attraherad (vilket är helt normalt).
    Jag har aldrig blivit ratad. 
    Har aldrig frågat chans.
    Har bara blivit kallad för n-ordet när det enda som skiljer mig från resten är att jag inte är blond och blåögd. Inte ens hudfärgen är annorlunda.
  • 567890
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-21 15:03:34 följande:
    Jag har aldrig blivit ratad. 
    Har aldrig frågat chans.
    Har bara blivit kallad för n-ordet när det enda som skiljer mig från resten är att jag inte är blond och blåögd. Inte ens hudfärgen är annorlunda.
    Har du några intressen? Jobbar du? Träffar du några människor i ditt liv överhuvudtaget?

Genomgående för de som skriver/tycker som du gör har ett väldigt litet socialt nätverk och är sällan sugna på att göra något åt det, de vill hellre bara lägga hela sitt liv och mående i en flickväns knä. Dina problem är mycket större än att du tror att du blir ratad pga ditt utseende.
  • Pixxel

Dom flesta människor vill ha en partner med liknande utseende eftersom man vill ha barn som påminner om en själv.

Det ligger i vårt DNA.

Pixxel skrev 2024-07-21 15:21:48 följande:

Dom flesta människor vill ha en partner med liknande utseende eftersom man vill ha barn som påminner om en själv.

Det ligger i vårt DNA.

Det har jag full förståelse för. Likadant i mitt fel, men nu råkar jag både vara född och uppvuxen, samt bo här, så då vill jag kunna dejta som alla andra. Hade jag kunnat dra till vilket sydeuropeiskt land, så hade jag gjort det. 
    Nu kommer jag äntligen att få chansen.

Alla får ha preferenser, men att jag ska bli kallad för n-ordet och liknande är mer än bara preferenser. 
    Säg vad du vill , men det är rasse.
    Speciellt när jag inte ens får chansen att prata med tjejer, eftersom de slänger ut sig sånn här skit.
    567890 skrev 2024-07-21 15:19:40 följande:
    Har du några intressen? Jobbar du? Träffar du några människor i ditt liv överhuvudtaget?

Genomgående för de som skriver/tycker som du gör har ett väldigt litet socialt nätverk och är sällan sugna på att göra något åt det, de vill hellre bara lägga hela sitt liv och mående i en flickväns knä. Dina problem är mycket större än att du tror att du blir ratad pga ditt utseende.
    Jag har alldeles för många intressen. Dock nästan bara typiska "killintressen".
    Nej, jag pluggar. Fast nu hade jag bestämt mig för att plugga utomlands på distans. Orkar inte med fler trångsynta tjejer. Jag drar.

Nej, ser inte hur det kan vara svårare än att det handlar om mitt utseende. 
    Har redan en hel del modelldrag.

Enda som gör att jag blir behandlad som skit av ett helt kön är att jag är mörkare än Erling Haaland.
  • AndreaBD
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-20 23:12:26 följande:
    Har du utländskt påbrå?

Ja, men att de är mer vana borde väl inte heller betyda att jag ska bli blockad så fort de ser mitt ansikte och att jag blir kallad för du vet vad också.
    Hade jag kunnat återfödas som kvinnoidealet Erling Haaland, så hade jag gjort det.

Min käklinje är lika vass som en kniv. Verkar tyvärr ändå inte hjälpa.
    Tyskt. Alltså, jag visste inte vem Erling Haaland är så jag googlade. Jag tycker han är ganska ful. Inte alls min typ. 

Du måste ju också förstå att olika kvinnor gillar olika män. Som tur är har vi olika smaker! Och du är bara fixerat på utseendet, dvs. på ditt eget. Det är INTE så viktigt. Att vara trevlig, rolig, intressant, DET är viktigt. 

Käklinje? Det var väl något som de hittade på i ett incel-forum, hörde jag. Varför skulle det vara attraktiv? Kanske bättre än dubbelhaka, men det är en åldersfråga också. 
    AndreaBD skrev 2024-07-21 15:50:44 följande:
    Tyskt. Alltså, jag visste inte vem Erling Haaland är så jag googlade. Jag tycker han är ganska ful. Inte alls min typ. 

Du måste ju också förstå att olika kvinnor gillar olika män. Som tur är har vi olika smaker! Och du är bara fixerat på utseendet, dvs. på ditt eget. Det är INTE så viktigt. Att vara trevlig, rolig, intressant, DET är viktigt. 

Käklinje? Det var väl något som de hittade på i ett incel-forum, hörde jag. Varför skulle det vara attraktiv? Kanske bättre än dubbelhaka, men det är en åldersfråga också. 
    Ooof
    Har ironiskt nog blivit frågad om jag är tysk.
    Min halvtyska polare förstår nog ditt lidande. Han har också mörkt hår och bruna ögon.

Ja, men personligheten blir bara relevant om man får chansen att prata med tjejer. 
    Blir det så att de vänder sig om så fort de ser en, så nope.

Skojar du? 
    En tydligt markerad käklinje, utpoppande kindben och mörka ögonbryn som nästan nuddar avlånga ögon är alla tecken på hög dimorfism d.v.s. ett ansikte med hög testosteron som kvinnor attraheras till automatiskt.

Med andra ord, motsatsen till alla k-pop snubbar som liknar tjejer.
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?